NATTKNAPPEN FINNS PÅ MIN MOBIL FRÅN OCH MED IDAG!!!


Nu finns ett telefonnummer man kan ringa om man är ute och går på helgkvällar/nätter och vill ha sällskap i luren medan man går.
Man talar om var man är, vem man är och var man ska, och har linjen öppen medan man går och skulle något hända så ser personen i andra änden, som följer dig på en karta, att du får omedelbar hjälp. 
 Vidarebefordra detta till alla kvinnor du känner, och knappa in numret i din mobil!

Tel Nattknappen", polisens jourtelefon nr. 08-504 466 66

Det här meddelandet fick jag i ett mail idag av min farbrors fru Emma. Jag tycker det är skit bra med såna här grejer för det händer så sjuka saker nu för tiden, och om det händer något så vet man också att man får omedelbar hjälp vilket känns väldigt tryckt=). jag är själv mörkrädd och har varit det sedan jag var liten, nu mera så klarar jag i alla fall att gå hem själv men förut så sov jag ALLTId hos en kompis eller så sov en kompis hos mig VARJE helg då vi visste att vi skulle vara ute sent och vet att min mamma tyckte det var bra att jag va så för då visste hon endå att jag alltid var med någon och inte själv. men nu mera så vågar jag ( även om jag rusar för livet efter att ha inbillat mig att det prasslar i busken)

plus att jag bor själv så om någon följer efter mig skulle den till och med kunna förfölja mig hela vägen in och sen typ göra något med mig i min lägenhet utan att någon hör, men nuuuuu när jag kan ringa detta nummer så kommer jag att göra det vaaarje gång som jag går hem själv... det kan vara extra bra för dom som är ute på krogen mycket och dricker sig fulla för man vet aldrig vem som följer en hem efter krogen, det har hänt mig... men som tur var så var jag i nyktert tillstånd och släppte inte in någon i min port. Så till all the girls som läser min blogg, ring detta nummer om ni känner att någon följer er eller bara är osäkra ... ta det säkra före det osäkra man vet aldrig!!!

Bless & God natt


Kommentarer
Postat av: naazzz

fett bra juuuu!!

2009-09-16 @ 11:34:35
URL: http://nanaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha ja brukar oxå springa bara ja hör något när jag är på väg hem! fett mobbat hahah men är svin rädd på kvällarna

2009-09-16 @ 14:17:11
Postat av: Nesrin

fett bra nu slipper jag ta en omväg runt om vonbarska (stavning?) skogen... Eller jag tror att jag fortsätter ta den omvägen för tro mig den skogen e hemsk då det är mörkt ute. Och skit tidigt på morgonen också,, jag skulle till skolan förra vintern, det blåste, snöa och var skit kallt ute, en tant gick runt med en korg och börja skrika, svära och följde efter mig igenom skogen.

Eller då en ANNAN "tant" med rulator gick efter mig,, det visa sig att hon var en utklädd kille!!

HEMSKT!!!!!



jag har skit mycket att berätta om den skogen, och allt handlar inte bara om tanter,, jag lovar ;)



tack för nummret, jag kommer att använda den, lovar :)

2009-09-16 @ 22:12:59
Postat av: johanna

sjukt bra! jag hatar att gå ensam ute i mörker, värsta som finns... :(

2009-09-17 @ 20:58:06
URL: http://eehrnvall.blogg.se/
Postat av: Sam

Det är skitbra med ett sånt nummer.. Jag brukar alltid ringa en kompis när jag går ensam på kvällen, fastän det skulle vara lite segt för den kompisen att agera om nåt nu händer mig eftersom jag inte brukar säga var jag befinner mig varje minut liksom. Men det känns bättre iaf.

2009-09-18 @ 13:29:40
Postat av: Anonym

kostar det lika mycket som ett vanligt samtal :P?

2009-09-19 @ 14:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0