SM i reggaeton (vie

Min insats i själva tävlingen är jag ju inte helt nöjd med, för jag vet att jag kan bättre men det räckte väll tillräckligt mycket för att jag skulle vinna, så bra måste det väll ha varit!  Aja filmen ni kommer att få se nu på mig och Vendela är dom första gångerna vi dansar då vi gick vidare. Det gick hyffsat men när det gäller dans messigt så tror jag nog att både hon och jag förväntade oss att det skulle gå bättre.

Andra gången då vi skulle inprovisera gick faktiskt mycket mycket bättre och jag tror nog att det var där som jag VISADE och övertygade domarna om hur placeringen skulle vara. Jag kände att jag gjorde mitt bästa då i alla fall trotts att inprovisation inte är min starka sida direkt haha. Publiken var som ni också hör i kameran VÄRLDENS BÄSTA PUBLIK!! Och det är så synd att alla inte kan vara så, när man dansar, vart man än dansar. Och Som ni också hör så var publiken mer på Vendelas sida och dom skrek verkligen som galningar så jag var heeelt säker på att hon skulle vinna men det är ju inte publiken som bestämmer och jag har mer teknik och så... även om Vendela hade väldigt bra publik kontakt och utstrålning så ser domarna som kan dans andra saker än en publik där kanske knappt 20% kan dans. aja här kolla hur vi dansade första gången (vet att folk filmade inproviceringen jag måste få tag på filmen) håll utkik på youtube åt mig =).


Jag

Vendela


Kommentarer
Postat av: MLI

asså ja skulle kunna ge min högra hand för att kunna dansa som er! haha :D

2009-09-27 @ 20:15:30
Postat av: moa ;)

GRATTIS TILL ER BÅDAA! Såklart att NI vann hahah! önskar såklart att ja kunde vart där;D

2009-09-27 @ 20:22:15
Postat av: Anonym

asså binta, jag dör för hur du dansar , har kommenterat innan ditt leénde du dödar!

2009-09-27 @ 21:26:43
Postat av: Anonym

Innan man trycker på play liknar du Beyoncé så jävla mycket! och DU ÄR BÄST på att dansa och du är hur vacker som helst!

2009-09-27 @ 22:06:47
Postat av: emilia

grattis till vinsten! :) önskar jag var lika grym som dig.

2009-09-27 @ 22:41:42
URL: http://enkeltnamn.blogg.se/
Postat av: felicia

Gud va bra ni var! som vanligt :D

Binta du är verkligen en förebild för mig!

du är så himla vacker och är underbar på att dansa man blir glad av att se dej dansa vill verkligen bli så bra på dans som du är, men ska öva öva:)

Du har en jätte vacker kropp o kurvor som jag avgudar :O Fortsätt du kommer verkligen lyckas stort B!

kram o bless

2009-09-27 @ 23:18:44
URL: http://www.felizzia.devote.se
Postat av: Selma

OMG Binta du e såååå TUNG!!! Uppsala e stolt över dig=)

2009-09-27 @ 23:20:00
Postat av: Anonym

Jag måste bara kommentera till dig binta, inte för att jag har något imot dig men jag tyckte inte det där va reggeaton. Jag är själv dominikanare och har dansat de i flera år och så där dansar man inte reggeaton, de där va dancehall som du försökte dansa till reggeaton musik.

2009-09-28 @ 00:17:45
Postat av: Anonym

Hej binta :), båda var skit grymma och jag vill gratta dig för första platsen :).

2009-09-28 @ 12:42:01
URL: http://krike.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha! Du från Dominikanska republiken, jag undrar verkligen om det är reggaeton du dansar. För din information så är reggeaeton influerad av jamaicansk dancehall.

Du har nog bara lärt dig dansstilen, men inte historian.

Binta, jag tror att det är första gången du dansar reggaeton?! Hursom, du gjorde det väldigt bra och det resulterade med första plats :D Grattis!

2009-09-28 @ 15:59:52
Postat av: wendy

Men du gör ju samma steg hela tiden, dutty wine e väl lite lätt gammalt, tycker du inte det. Du måste ju uppgradera dig. Kolla in lite videos från passa passa på youtube och håll dig uppdaterad. Du har ju alla förutsättningar och komma långt inom dancehall. Hur många kan liksom stå på huvudet här i sverige.

Som sagt keep it up men alla dina videos sista året så är det 8 - 10 danssteg som återkommer hela tiden och det är sååååå tröttsamt. (jump and split, headstand, duttywine, tek weh u self.... da list goes on. Kolla igenom själv så kan du ju se, för oss som hejar på dig och vill att du ska utvecklas så är det tråkigt numer för man vet redan vad man kommer att få se.

Och håller med föregående, det där var inte reggaeton utan dancehall moves.

Och säg till wendela o sluta gör da worm, det är pinsamt och se och det är definitivt inte dancehall.

Tyckte hennes attitude and perfomance var grymt. Hälsa henne det! Big girls rule

one/W

2009-09-28 @ 20:29:09
Postat av: Mickan

Vendela var grym! Men grattis till er båda!

2009-09-29 @ 02:02:34
Postat av: KL

Jag håller med Wendy och den andra, kunde inte sagt det bättre själv.

Gillar din dans, men det finns så mkt mer inom dancehall.

Du borde avancera din stil lite and it would be so much more. Tycker du dansar bra... För att vara i Sverige. Eftersom dancehall inte e så stort här.



Detsamma gäller musiken ni har på era uppträdanden, lite uppdatering skulle ej skada!



Ta det inte som kritik utan ta det som råd, för jag vill att ni ska lyckas ;)

2009-09-29 @ 15:31:03
Postat av: VENDELA

Hejsan alla Bintas readers!



Tack för all feedback, både posetiv och negativ feeback är ALLTID bra!!



Vi är medvetna om att vi kanske inte alltid pressar oss och snappar upp nyare och fräshare steg, utan kör gansak ofta sånt som vi redan kan, men vi har annat på G som kommer med nya låtar och nya steg så håll ut! Vi lägger inte häller ut klipp varje gång vi dansar med alla olika danser vi dansar, dem so mligger på youtube är ofta samma danser som ni redan sätt.



Det blir ofta så att man anvämder sig av sådant man kan/redan har för att vi alltid har nya dansjobb hit och dit så man hinner ofta inte göra mycket mer avancerat på kort tid!



Folk som tex aldrig sätt oss dansa tycker ju det är ascoolt när tex binta står på huvudet, medans vi som sätt det flera gånger har tröttnat på det (även fast det är coolt/svårt/häftigt, så är det inte lika charmigt att se det flera gånger).



Men om man då tex tävlar och man måste göra bra ifrån sig (SM lixom), så är det självklart att man gör sånt man gör snyggt/ är säker på =)



Aja thats it for moi, peace in and out! =) =)

2009-09-29 @ 17:05:01
URL: http://veendelaan.blogg.se/
Postat av: linnich

GRATTIS :D

2009-09-29 @ 19:58:17
URL: http://linnich.blogg.se/
Postat av: HOTTEST

Binta, jag vet att du brinner för din dans och att du älskar dancehall.

Men dancehall är mer än dutty whine och munga låtar.



Dancehall är 20% stå på huvudet och shake it.



Det krävs mycket att dansa dancehall som Keiva, och det finns inte en enda tjej i sverige som dödar på dancehall, ingen skillz, ingen bowdown, ingen ingenting.



Jamaikanska kvinnor dansar sin dans bäst.



Alla andra kan ju pröva sig fram men ingen imponerar som orginalet.



Men forstätt och göra det ni tycker om, men ni kommer aldrig att komma upp på the WOW nivån.



2009-09-30 @ 11:43:23
Postat av: Frederika

Ni brudar är så jävla duktiga!!!

2009-09-30 @ 23:47:44
URL: http://friickii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0