Jamaicas Dancehall queen 2009!!

Hello gott folk, hoppas ni haft en bra dag, min har varit ruper än så länge. Jag tänkte bjuda er på lite Dancehall Queen klipp från Jamaica i år 2009!! Jag har blandat och lagt upp några stycken, några som jag tycker är väldigt duktiga som helhet eller om dom kanske gör ett eller två steg riktigt coola. Det är kul att se dom som e "bäst" på dancehall, dom som e från Jamaica och dom som "kan" dansa dancehall. Det är kul att se hur olika tjejerna dansar dancehall och deras egna tolkning. Det som e synd är att jag inte lyckats hitta hon som van, det kanske e någon utav dom här videona men det står inget och det e ju synd för man vill ju se hon som vinner i Jamaica...  Enligt vissa läsare så är det ju Jamaicanerna som kan dancehall å ingen annan.... så man vill ju se vem som absolut är bäst i hela världen på dancehall eller hur. Aja kolla... och säg vad ni tycker!!

Den här tjejens Moonwalk kankse inte var världens snyggaste, men jag gillar det att hon fick inte Mj i koreografin endå. Hon gör flera as coola små grejer. Hon e duktig och har skön energi på scenen, stod kankse lite för länge på huvudet, tycker jag men allt som hon gjorde på huvudet var TUNGT och hon gjorde det bra, men hennes avslut MÅSTE ha gjort ont haha.


Den här tjejens kläder gillade jag inte. Orange e inte riktigt min färg. Hennes inledning och INLEVELSE gjorde hon fett bra. Varför hon drar av sig håret har jag fortfarande inte fattat, det såg inte ens bra ut så hon borde kankse låtit bli. vad tyckte ni?

Afrikansk krigare eller dancehall queen? asså hennes kläder va tunga och dom passade så bra in till hennes dans, det här e genomtänkt och bra utfört. Hon har skiit bra energi och varierar med stegen, hon hakar inte upp sig på något steg lixom. Och hennes "grodhopp" som hon göör, asså bruden måste varit döööd efter dom hoppen, hade jag gjort dom hade det bara sett fult ut men när hon gjorde dom såg det hur grymt ut som helst!!



Den här tjejens MJ dans är betydligt mycket bättre än den tidigare tjejens. Hennes kläder var oxå bra och scary då hon gör MJs Thriller och sedan Gully Creepa (Elephant mans thriller typ - haha)  och hon gör gully creepa snyggt och drop dead !! 


Den här tjejen e FLIPP!! Hon e galen för hon gör sånt som en människa inte ska kunna göra med kroppen, vet ni hur svårt det är att winea på huvudet SÅ DÄR "mucket" med kroppen? hahah om ni inte tror att det e svårt så kan ni ju pröva själva.  asså hon snurrar runt på huvudet som om det vore något alla gör varje dag. Hon springer och sätter sig i både split och spagat och vickar på båda skinkorna. Hon står på HÄNDERNA och shakar, fattar ni hur svååårt det e?  Asså bruden e flipp... hon får ett minus för hennes kläder det enda som va snyggt va hennes "strumpor" som sticker upp ur stövlarna. och till sist vill jag bara säga att HON GÖR ALLT DETTA MED VÄLDIGT HÖGA KLACKAR. Aja hon e inte min favorit men Hon e galet tung endå


Den här tjejen kan absolut röra sig och jag tycker hon e riktigt duktig. Hennes kläder är fina med och visar inte hela paketet =) haha


White Girl CAN dance!! Även om hon inte e bäst så e hon duktig och dansar bättre än 80 av det svenska folket. Hon får med sig publiken med. Och hon kan absolut skaka sin rumpa, trotts att den inte e så jätte stor och det e dålig kvalite på klippet så ser man hur den rör sig och hon gör det bra. MEN hennes trosor kunde hon lämnat henne och tagit på sig något annat undertill ...eller vad söger ni :P 


Hon e fett skön och hon påminner väldigt mycket om en dancehall tjej från Sverige!! Duktig asiat!!


Favoriter i repris!!  SHISHA!!! Min absoluta favorit av dom som jag visat än så länga här i bloggen, dom som jag lagt upp gillar jag allihopa på ett eller annat sätt... men hon shisha gör mer så som jag, hon e tung och jag älskar hennes utstrålning... jag har dock sätt bättre klipp på henne, men hon e duktig... absolut, skit duktig!! och tungt att hon har tagit sig hela vägen till Jamaica för att tävla =)


Jag kommer att lägga upp fler klipp på dancehall queens på dom som jag gillade mindre från denna tävling... men det här e mina favoriter i allafall :P Bless n Love


Kommentarer
Postat av: Sabrina

tunga! dansar också dancehall/ragga men vill utöka "mina kunskaper" du vet inte vilken grupp man kan gå med i eller något för att kunna bli bättre som tävlar inom dancehall och så? :)



p.s. vart köper du dina hängslen, vill också ha*! :D

2009-10-17 @ 17:03:46
Postat av: k

när ska du visa klipp ifrån när du vann och blev dancehall queen :)

2009-10-17 @ 18:30:37
Postat av: jossan

det va tavia morris som vann =) spammade igenom dom där som fan för ett tag sen.. haha!

2009-10-17 @ 18:48:34
URL: http://yosefin.blogspot.com
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Jätteduktiga tjejer och det är du med!! De flesta skiljer sig inte så mycket från tävlingarna här, tycker jag. Det är ju vissa steg som verkar bli mer populära i olika länder, men inga avancerade saker. Men blev lite besviken när jag såg Shisha´s uppträdande. Hon är ju grym, men brukar göra mycket, mycket bättre ifrån sig! Synd, för hon är som sagt GRYM i många andra videon!



Men du är också grym och det är inte konstigt att du vunnit flera tävlingar nu! Keep it up!

2009-10-18 @ 09:16:53
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Robert

Vad heter det på Svenska? Skaka fläskröv?

Tävlar ni i olika viktklasser eller går ni efter omkrets?

2009-10-21 @ 19:20:58
Postat av: Anonym

den vita tjejen va jätte duktig, blev lite irriterad när du sa att hon dansar bättre än en 80 del av sverige ? är inte svensk men tycker inte de låter bra jätte snällt att säga så.. Man kan allt öva och bli bra de gäller även svenska tjejer

2009-10-21 @ 23:25:17
Postat av: lisa

vet du vilka låtar eller vilka artiser det är som är med på vissa klipp? isåfall kan du skriva ner dem :)

2009-10-21 @ 23:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0