Rädda carl...

Mina mamma skrev i ett inligg häromdagen och berättade att hon hade gjort en intervjuv med Carl aka. Cykeltaxin som såå många människor har sett cykla runt i ur och skur, alltid med ett leende på läpparna. Det är nämligen så att denna glada man är hemlös och socialen vägrar att hjälpa honom, han har en långt merit lista och borde ha ett bra, välbetalt jobb med tanke på det han kan och den erfarenhet och utbildning som han har. Man det är osm sagt inte lätt att få jobb speciellt om man inte har någon adress. Den natten han kom hem till oss när mamma skulle intervjuva honom så berättade han att han sovit unde en tall med en sovsäck, men att sovsäcken han fick för någon dag sedan inte var så varm som han trodde. Alla packning han har med sig på sin lilla cykel är licksom hans hem :O  när jag tänker så där så slår det då mig att jag verkligen vill hjälpa den här mannen.

Han är så ruktansvärt trevlig och ALLTID glad, nä nu ska jag inte avslöja för mycket utan jag ber at snälla att LÄSA det min mamma har skrivigt om honom HÄR1 hon skrev även en liten "uppföljelse" HÄR2 LÄS!!!!

Kommentarer
Postat av: Sepideh

hihi vi har ju ett litet projekt på G vi med, eller hur :D ?

2009-03-31 @ 16:49:36
URL: http://sdelparastaran.blogg.se/
Postat av: Tonårsmorsa

Bra att du uppmärksammar om Carl, jag tror det är en insamling på gång. Men du! Jag intervjuade INTE Carl på natten, det var mitt på dagen!! Det var du som var trött och låg och sov på soffan när han kom. Hahaha...

2009-03-31 @ 19:11:30
URL: http://tonarsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0