Fredag..


Tänkte ta o berätta lite om min underbara helg i stockholm tillsammans med sandra, Mina farbröder o deras vänner mm. I fredags så åkte som sagt jag och Sandra till stockholm, vi kom iväg mycket senare än vad vi hade tänkt så det var mycket packning, mycket stress o mycket av allt.. helt enkelt. Väl framme i Stockholm så åkte vi direkt hem till farmor och klockan var typ halv 9 när vi kom fram så vi började göra oss iordning direkt för att sedan dra till gärdet förfesta lite innan vi skulle ut o sedan träffa min farbror.

Som sagt vi åkte iväg till gärdet och hade det hur trevligt som helst och eftersom att vi hade glömt att köpa grogg virke så fick Sandra mig att shotta, vilket inte var så nice eftersom att vi hade köpt absolut vodka - haha. För att skölja ner skiten drack vi dessutom en massa cider men det hela slutade bra o ingen mådde dåligt eller ville vrida ut o in på magen, det gäller att dricka måttligt å veta när man ska stanna upp lixom.

Efter en stund så ringde Thina mig och sa att dom hade hamnat på någon nice fest och att dom skulle bli kvar där ett tag innan vi skulle träffas¨å det var självklart lugnt för oss eftersom att vi hade så otroligt trevlig där vi befann oss =).. Lite för trevligt kanske efetrsom att tiden drog iväg och vi hann absolut inte med den. När klockan var ca. 01.15 kom vi på att vi skulle ut också... folk ville inte ut vid den tidpunkten eftersom att det var ganska sent osv..














Men jag och Sandra ville mot alla odds gå ut och vi drog med oss hennes kusins x och hans vän in mot stan. Vi hamnade utanför Mangobar och insåg att det absolut inte var någon ide att gå in där efetrsom att folk började röra sig hemmåt och stället stängde om lixom 45 minuter, hahah ute i sista minuten, som alltid. Min farbror ringde mig och sa åt mig o komma till någon ställe som heter layer cake så vi traskade dit.

Men eftersom att vi inte är från stockholm och inte har så jätte stor kolla på vart saker å ting ligger så skulle sandra fråga ett gäng killar om vart layer cake låg så att vi inte gick helt vilse s¨å sandra börjar meningen med: Hallå, ursäkta killar men vet ni.... Då blir hon plötsligt avbruten av ena killen som säger : Nej vi har inga cigaretter !!! Jag döööör av garv och stackars sandra ser helt paff ut o säger : jag som inte ens röker!! Första gången som sandra är i Stockholm och ska festa med också händer det sånt här. Killen var gaaalet otrevligt ska jag säga er med och resten av killarna bara kollade på henne och vände sig om.

Nåja vi ringde upp Farbror saihou som förklarade vägen, snäll som han var. Vi gick till layer cake och sandras kusins x och hans kompis ( dom e inte heller från stockholm från början. utan bor o pluggar där nu) följde med fram till dörren. Farbror står och pratar med vakten om att vi ska få komma in dit och vakten säger att vi kommer in men inte killarna - haha stackarna var tvugna att gå. men för dom gjorde det inte så mycket eftersom att dom endå inte ville gå ut från början. Nåja nu var vi äntligen ute och Sandra gillade va hon såg av stockholm för första gången.

Bra att hon hade det trevligt det var lixom det som var poängen att hon skulle ha kul för första gången, så då var jag också nöjd. Vi gick in direkt på dansgolvet och började dansa med farbror, kusin och deras vänner. Min farbror gillar inte att ta bilder i vanliga fall i allafall men jag lovar er att det inte gick 1 minut innan han bad min att ta kort på honom och grabbarna, jag fick va med på en o annan bild med, som tur va... det är ju jag som brukar va "kort-galen, lixom".

Nehale Farbror & Adam

 

 hahahah Farbror förstör bilden :P

Jag ääälskar min farbror, visst syns det..?=)

Mad loove <3


Senare på natten så åkte vi bil hem och när vi kom hem så var vi sjukt hungriga. Vi åt skiit god fisk o as god sås och ris som min farmor hade gjort (gambianska mat) duunder!! Men det var skiit starkt o jag e överdriiivet kännslig men jag åt för att det va så gott och för att jag va så hungrig så mina läppar fick faktiskt ta å svida, det sket jag i.

One Love <3


När vi hade ätit klart så satt jag farbror och Sandra och hade lite "serious talk" angående killar, hur killar tänker osv.. Han e så söööt, helt överbeskyddande. Vi snackade förhållanden o allt möjligt o tog en cigg innan det var säng dags =). fett mysigt. Ni får njuta av bilderna tills vidare =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

din farbror? farmor? är inte de i gambia....fattar noll nu

2009-03-19 @ 01:13:21
Postat av: Binta

haha neej vart har du fått det ifrån,dom bor i stockholm!!

2009-03-19 @ 13:02:58
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: sam

nice helg! Swagger!

2009-03-20 @ 00:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0