Familjen Babaju..

Nu sitter jag hemma hos mathilde med sandra & derias är på väg. Vi kollar på en serie som startade idag 20.00 och är i tre delar med som sagt start idag, nästa avsnitt är på onsdag samma tid och sista delen är på torsdag på 1:an. Och det handlar om en afrikansk familj som bor i sveige den är helt sjukt bra och galet rolig. det handlar som sgat om en liten afrikansk familj med fyra barn en mamma och en pappa som bor i stockholms området och har bara bott i getthot i stockholm och i gränby e Uppsala.

pappan vill flytta tillbaka till afrika men familjen vill stanna kvar så pappan flyttar och resten av familjen vill bo kvar. mamma jobbar hårt och krigar med att tjäna sina pengar och vill ha en större lägenhet men hon får bara lägenheter i ghettot i stockholm men så får hon en jätte fin lägenhet i helsingborg, så dom belutar sig för att flytta, hela familjen.

Men i helsing bord har man inte sett så många svarta och dom börjar i skolan med blonda, vita, rödhåriga och helt svenska barn som är helt okunniga om andra kulturer och dessutom så kan dom vuxna typ ingenting och dom har inte utvecklat sina kunskaper om andra kulturer osv... dom hade helt enkelt inte kommit så långt som stockholmarna - haha.

man får se hur familjen kämpar mot rasism och samhällets okunskap osv... och den är sjukt bra. den utspelar sig under 1979 så det är därför svenskarna inte vet så mycket, drar sig undan och snackar skit. den älsta pojken vill inte gå till skolan tillslut men hans mamma tvingar honom. Jag ber er allihopa att kolla på den här serien den är bra, nyttig och den kommer definitivt göra dig smartare... speciellt om du inte vet hur det är att vara svart, med en ensamstående mamma i dagens, går dagens eller morgondagens samhälle, ja lovar dig att den är nytig!!

alla som läser mitt inlägg just nu sätt på tv:n fort fort fort fort NU NU NU!!! (det är bäst nu)

Kommentarer
Postat av: Mel.

Har läst om serien tidigare i tidningen, där de, precis som du, rekommenderar den stort.

Jag kom precis hem när den tog slut, men jag hann höra en kille, tror att det ska vara deras storebror, som vill att hans syskon ska kalla honom för ers majestät eller pung Willy. Hörde inte exakt vad han sade, men det lät lite något åt det hållet.

Men, nästa gång sitter jag bänkad framför tv:n när den är på :)

2009-03-30 @ 21:07:53
Postat av: Anonym

Är det sant!!! Hur fan kunde vi missa den, fasen... Kribban provspelade ju för en roll till den! Attans, nu vet jag nån som kommer bli sur när jag berättar det imorgon, ajaj. Kram på dig!

2009-03-30 @ 22:28:06
Postat av: Anonym

finns inga ghetton i sverige.......

2009-04-01 @ 12:06:30
Postat av: Binta

jaa se den allihopa den är skiit bra =)



Anonym: nej det vet vi alla men man vet också VAD jag menar med det och det är endå det viktigaste att alla vet vad jag menar.. om jag säger förort, fattigare ställen, indvandrartätt, nöjd?!! alla fattar ju vad jag menar så orka sitta och läsa MIN blogg och "leka smart" med mig.

2009-04-01 @ 14:29:57
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit ta det lugnt, was just statin a fact.

2009-04-01 @ 16:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0