SM i Reggaeton !!

Helt otippat så ringer Zosan som är min chef, kollega och vän mig. Det är hon som äger dasskolan som jag håller dancehallklasser på i stockholm. Hon berättar att det är reggaeton tävling och det är Sm kval, hon säger att hon är lite sent ute med information men säger att jag måste komma dit och att jag bara måste tävla. Jag och vendela skule endå till stockholm så vi beslöt oss för att dra dit och kanske tävla, åtminstonde titta på dom andra. När vi kom fram till farmor i fredags så var det bara att lämna sina grejer hos farmor fort innan vi skulle vidare mot fridhemsplan.

Väl på lats så kändes det som en bra tävlingsstämning så vi bestämde oss för att vara med och dansa trotts att vi aldrig dansat reggaeton tidigare, men alla sa att det inte ligger så jätte långt ifrån dancehallen och att vi bara skulle köra mer på olika sorters skakningar med rumpan osv... men vi körde på.

Tidigare så har det varit en likadan tävling där 4:a st dansare gått vidare, även denna gång skulle 4 dansare gå vidare och sedan så skulle alltså dessa 8:a mötas i en semifinal den 14:e augusti och sedan så är Sm finalen i reggaeton i September på en fet kryssning. hur som helst jag och vendela körde på i hela 5 omgångar och det gick hur bra som helst, en efetr en så åkte dom andra tjejerna ut och tillslut så var jag och vendela 2 av dom 4 som gått vidare till semifinalen i augusti.

Jag är jätte stolt över oss eftersom att vi inte hade planerat att delta eller ens visste om tävlingen, eftersom att vi aldrig dansat reggaeton eller något latin amerikanskt över huvudtaget och dom vi mötte var duktiga. jag vet att dom som gick vidare denna och förra gången är sjukt duktiga så nästa gång åker vi nog med stor sannorlikhet ut, men det har varit kul att vara med iallafall och deltagit, att prövat på någonting nytt och sedan så går ju ingenting upp emot den härliga känslan att faktiskt tävla. Så mer om tävlingen kommer det att uppdateras om... bilder från kvällen =)



Jag =)

vendela & Jag efter tävlingen

Lill B =)

Kommentarer
Postat av: Siima

WOHOOOO!!!!

SKÖÖÖNA NI ÄÄÄÄR!!

ja dör för reggaeton, ville bara säga de.

Grattis!! Hoppas ni viner hela skiten!!

Ni äger! ;D

2009-06-14 @ 23:54:46
Postat av: p

jättebra gjort !!

2009-06-15 @ 16:26:19
Postat av: Bintan

Åhh vilken fin blogg du har!

2009-06-17 @ 19:21:28
URL: http://bintan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0