Rökor & Semlor - Dagens härligheter var på menyn!

Hejsan gott folk, tänkte lämna konflikten bakom mig ett tag nu och skiva ett normalt inlägg ( avsett hur arg och upprörd jag är över kriget) och det kan ni läsa mer om bland annat  här!

Idag har jag sovit väldigt länge men det kanske ni förstår efter gårdagens härligheter som ni förmodligen redan läst om. Jag har varit jätte seg hela dagen så soffan & lapen har varit mina bästaste (jag vet att det inte stavas så men jag skriver hur jag vill i min blogg) och trogna vänner under hela dagen. Har käkat massvis med djur idag, ni vet såna där små ihop vikta rosa saker som "simmar" i vatten och kallas för rökor. Mums... helt sjukt gott, as jobbigt att skala dom bara å det är inte lika gott att köpa färska räkor utan skal. Har pratat med min bästaste vän idag med som fick glada besked om att hennes lägenhet blir klar om ca. 1 vecka, nu när hon fixat någon som kan göra jobbet ordentligt. Kanske ska tala om att hon väntat på den i ca. 10 månader när den förra "snickaren" lovade att den skulle vara klar efter 3 månader. Grattis stumpan happy for dig =)

Jag blev jätte glad när mamma kom hem från affären idag och hade köpt härligheternas härligheter, eller rättare sagt,hon hade köpt ingredienserna till en härligheter... nämligen TEMLOR =) (semlor) Åh så glad jag blev.Det var år och dar sedan jag åt en sist och jag älskar semlor. Men när man köper på bagerier eller Ica typ så är det alltid för mycket mandelmassa eller för mycket grädde så nu fick jag chansen att göra min aldeless egna perfekta semla. Mums säger jag bara jag kastade i mig två stycken så nu ligger väl dom och lagras på låren eller midian. Men det gör inget för träningen är igång som den ska så dom försvinner förmodligen nu i veckan.

Jag avslutar denna dags bloggande med en härlig bild på Min hemma gjorda semla, den första år 2009 och hälsar natten, kudden, sängen och en film välkommen. Ska mysa med mina systrar nu för tydligen så är vi alla hemma denna härliga lördag för vi är trötta efter att ha gjort stan osäker igår kväll/natt. Nu är uppsala utom fara iallafall! God natt!


-Bless N lova to palsetina ( glöm inte att bojkotta Israel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0