Hur gick koreografitävlingen?!

Alla var vi väldigt nervösa och förväntansfulla. Varken Zumbas,Young Vibez, trinity eller Doubble Vibez hade någon som helst chans i tävlingen...alltså ingen chans att vinna och vet ni varför..? Eftersom att ingen av dommarna förstog sig på hiphop/street eller Dancehall. Förutom dom grupperna som jag nämnde ovanför som är med i våran förening så var det även en väldigt duktig hiphop/street grupp som heter Uniq som var med och tävlade men specis som oss så hade dom ingen chans att vinna. Dom som vann var en dansgrupp sm dansar modern dans specis som alla i juryn gör. Självklart var många besvikna och det kom många tårar från dom yngre tjejerna i dom olika grupperna, dom hade ju inte en endaste chans och hela tävlingen var väldigt orättvis.

Vi frågade varför dom inte hade en dommare som kunde dansa street/hiphop eller dancehall med som kunde dömma?
Svaret var att dom hade tänkt det eftersom att ingen av dom andra var duktiga på någon annan dansstil än modern och mörjligtvis balett men så kunde inte han/hon komma på tävlingen så det blev lite orättvist kunde hon som vi pratade med hålla med om. Hon sa något väldigt opassande med,och det var något i stil med "Det här året har det varit väldigt många duktiga dansare i andra stilar som street/hiphop eller vad ni nu kallar det" Och jag ba WTF..."eller vad vi nu kallar det"??, driver hon? vadå eller vad vi nu kallar det? som om det var vi som hade hittat på stilarna. Har hon aldrig hörttalas om street/hiphop eller dancehall (dancehall har jag mer förstående för om hon inte känner till eftersom att hon var gammal och det är fortfarande väldigt nytt i sverige) kan hon ju fan inte sitta och dömma en danstävling med olika dansstilar. Okej om det var en tävling för ENBART modern å balett skit. Åh det var riktigt irriterande, men jag knep igen eftersom att det stod en massa barn runt om kring mig ( bra gjort Bintan).

Hur som helst Zumbas gjorde bra ifrån sig, lite knas men inget som märktes mer än från oss dansare. Doubble Vibez Gjorde också okej ifrån sig med några fel här och där och samma sak för Trinity som gjorde bra ifrån sig för att ha haft så lite tid att träna på sin koreografi med några fel här och där. och gruppen Young Vibez som jag tränar var helt sjukt duktiga så otroligt bra och det säger jag med eftertryck som en stolt tränare. Ingenting fel och jätte bra kontakt med publiken, dom var med andra ord väldigt väldigt duktiga =)

Men nästa års koreografitävling så hoppas vi att dom har ändrat på en hel del, eller hur?!!



-Bless N love to Palestina!

Kommentarer
Postat av: sofia

"Ingenting fel och jätte bra kontakt med publiken, dom var med andra ord väldigt väldigt fuktiga =)"



bra stavat binta (; det passar oss perfekt! haha

och nästa år hoppas jag att dom ändrar massor med saker iaf (:

2009-01-20 @ 10:47:10
URL: http://sofialuke.blogg.se/
Postat av: Binta

Japp och om man känner mig så vet man att jag ALLTID skriver jätte snabbt så jag råkar alltid trycka på en massa tangenter brevid dom "rätta" tangenteran. jag läser aldrig igenom bloggen utan publicerar direkt - hahaha. Du skulle se mig skriva på msn!!

2009-01-20 @ 11:42:35
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Sepideh

var vi verkligen så duktiga :O ?

iaf bästa uppvisningen någonsin, eller hahahha mkt bättre än alla andra där de var 15 vilsna pers. på scenen, ena hade börjat med ett HELT annat och den andra var fortfarande kvar på steget innan det ..asså GUD vilken utveckling vi har gjort :)

2009-01-22 @ 21:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0