Åh gud vad jag stör mig på na'

Onsdag den 4: e februari...Onsdag den 4: e februari...Onsdag den 4: e februari...Onsdag den 4: e februari...
Gud vilken fruktansvärt tråkig dag och datumet låter ännu tråkigare när jag säger det högt för mig själv. Mamma kom precis innanför dörren och som  v a n l i g t så börjar hon skrika som en fucking galning om att hon ska ha datan. Shit så respektlös hon är, nu när jag sitter mitt uppe i något lixsom. Så fort hon kommer in så ska alla bort från datan bara för att hon ska få sätta sig och göra det hon tycker är viktigt. oavsett om man gör något "viktigare".

Och när jag då säger att jag faktiskt sitter mitt uppe i något och skriver då låter det oftast så här med en oerhört gnällig röst " ja men det är faktiskt min data och jag har bara några timmar på kvällen som jag kan sitta". ja dom här några timmarna är då 4-6 timmar beroende på när hon slutar, idag snackar vi 4 timmar. Min fråga är då.... bara för att man "äger" nägot, alltså att man har köpt det och man är en familj som umgås mycket tillsammans har man då rätt att göra och bete sig hur man vill bara för att man har köpt en dator till exempel? Hon säger att hon ska sitta för att skriva blogg, hon skriver i ca. en halvtimme resten av tiden så spelar hon spel, läser andras bloggar eller kollar på youtube......

assssssssssssså säger jag bara......

Tillexempel hon tycker typ att hennes blogg är viktigare bara för att hon har vunnit pris nu, men min är ju precis lika viktig...om inte viktigare eftersom att hennes redan är stor, känd å allt. Jag måste försöka kämpa med att skriva i min blogg även dom dagarna jag inte har någon lust, som idag tillexempel.Hon tycker att hennes behov är viktigare fast vi har precis samma behov... aja lämna gärna era åsikter för det här är bara en störande grej just nu och att hon kör den stilen hela tiden oavsett vem som sitter vid datan lixom.

Ja du jag ska gå och laga lite mat nu till mig och min lillebror eftersom att mamma inte har tid med det för hon ska sitta vid datan. Sedan så ska jag cykla till min lägenhet och fixa till lite grann eftersom att jag ska få fint besök =)
Det kanske blir ett inlägg inatt när jag har fin besök.. kraam =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

HAHAHA! Jag tycker din blogg är mkt roligare!

2009-02-04 @ 19:36:45
Postat av: Tootoootoootoootoooo

Jag tycker att du skall försöka använda din mammas dator lite tidigare å göra det du skall med den då. Försök att anpassa dig till hennes tider då hon slutar. Det är trots allt hennes dator oavsett hur jobbigt och irriterande det skulle kännas ifall nån bara skulle rycka in så där å påpeka att det är denne persons dator och att man skall resa på sig omedelbart. Fett störande men tyvärr så ifall man vill slippa dessa konflikter så försök bara att använda hennes dator innan hon kommer hem.

Ciao bellaaaaaah

2009-02-04 @ 20:28:59
Postat av: Tonårsmorsa

Ja, eller du kanske "glömde" skriva att du hade hela natten på dig och har haft hela dagen idag? Att jag bara har några få timmar hemma innan jag måste gå och lägga mig för att orka upp tidigt på morgonen och pendla till min utbildning...



Jag tycker nog att jag har rätt att använda min dator, i mitt hem, den korta stunden om jag vill... :-P

2009-02-04 @ 21:07:29
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: supermom

haha! Tycker mig känna igen mig själv lite där... jag kör nog samma stil som din mamma. Så fort jag känner för att sätta mig vid datorn så får alla andra kvickt avsluta det de håller på med och försvinna för det är MIN dator... och precis som du så får de antingen fixa mat till sig själva och sina syskon eller så får de passa dem för jag vill ha lugn och ro vid datan... Moahahahahaha!



Vi mammor är fruktansvärda då det kommer till våra datorer och bloggar...





Tycker din blogg är jättebra! Och jag är impad av din dans. Har sett klipp förut när mamma har satt in på sin blogg.

2009-02-04 @ 23:13:52
URL: http://mimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0