13år och Redan Pappa?! wtf!

Men VAD är det här? Jag läste precis en artikel i aftonbladet där en 13 årig liten kille precis hade blivigt farsa. Hur har detta gått till?. Alltså jag vet ju HUR det gick till men alltså hur kunde allt hända lixom. Tänker man ens på sex när man är 12 år? ( för han var 12 när ungen blev till)  det är ju helt sjukt, fattar han att han inte kommer att kunna leva livet på något sätt...eller hon som faktiskt bara var 14-år. fast vi är lite mer vana vid att höra att 14-årig tjejer får barn ( oftast med någon äldre kille) så jag fokuserar runt killen i detta inlägg.

men alltså allvarligt, han går typ i 6:an hahah killarna i 6:an på min tid när jag var liten dom tänkte typ på data spel och dersar vatten ödlor(salamandlar tror jag det hette) som dom hade fångat i en damm nära oss, dom petade i näsan och åt snoret och tyckte dom var tuffa som cyklade runt på sina cyklar med händerna fria i luften. Och på mini discona så käkade dom chips och sprang runt och larvade sig. Ofta dom tänkte på sex lixom, eller barn överhuvudtaget.

Killen säger att han iallafall ska ta sitt ansvar och då är min fråga vad FAn vet han om ansvar?? allvarligt! Hans egna ansvar är typ att se till o kunna duscha själv typ och ta sig till och från skolan i tid ( fast han har en mamma som väcker honom) Det är knaaas på heltid tjejer o killar. Vart är världen på väg. Folk brukar klaga på när 16-åringar får barn och vuxna som leker smarta säger oftast att "ett barn ska inte få barn" men vad ska vi säga till den här killen? "att Bebisar inte får bebisar?"  Ah jag vet inte vad jag ska säga mer än att det är knas.

Han tror att han vet så mycket om livet nu men när han är typ 18 så kommer han att inse att han inte visste ett shiet som 12/13 åring. Ju mer vi vet desto mer förstår vi hur lite vi vet om saker och ting.Det är ju knappast föräldrarna som kommer att ta hand om ungen utan det blir mormor, morfar, Farmor & Farfar som får ett extra barn att ta hand om. Killen säger att han ska hälsa på sin unge så ofta som möjligt och för mig läter det låter typ som att han menar en hund som bor hos mormor för att mamma är allergisk och han ska gå dit och mata den lite då och då.

Grabben säger, jag har citerat  "– Jag vet att vi gjorde ett misstag men jag ångrar det inte nu. Vi kommer att bli bra och kärleksfulla föräldrar, säger Chantelle." Ja jag tror också att dom kommer kunna ge kärlek, bara för att man får barn som ung..eller nej vi säger inte ungt om det här vi säger så här i atället. Bara för att man får barn som bebis själv så behöver det inte betydea att man inte kan ge kärlek. men det finns så mycket annat dom inte kommer att kunna ge tyvärr.

Det finns både för och nackdelar med att få barn som väldigt väldigt ung, som i det här fallet men tyvärr så tror jag att nackdelarna väger mycket mer på vågen. Han och hon borde väntat tills dom åtminstonde blev byxmyndiga...För nu har han ju bara fått sig en ny lekkamrat..tycker ni inte?. Läs artikeln och skapa er en egen uppfattning... Kram på er =)


Kommentarer
Postat av: donia

haha herregud flippar han eller hahaha!! hur kan sånt hända :S:S vad vet han egentligen om ansvar

2009-02-15 @ 11:01:11
URL: http://ahladonia.blogg.se/
Postat av: shajwan

bebisfarsan.blogg.se hahahahaah

2009-02-15 @ 12:49:09
Postat av: C

du skriver så fyndigt! jag skrattade högt åt dina formuleringar, t ex om att hans ansvar är att duscha sig själv. Mitt i prick!

2009-02-17 @ 13:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0