Uppsala Reggae Festival 2009 - Here I come!!

Jag har gaaalnaste reggae/dancehall febern. Jag vet inte varför men kan inte sluta tänka på URF alltså det kommer bli så jävla roligt i år, shiet vad jag lääängtar!! TÄNK ER DET ÄR BARA 5 DAGAR KVAR:O!! och jag som längtat efter festivalen i ett år, ett helt jävla år och nu äntligen så är den här snart gaaah. Jag ser fram emot den så otroligt mycket och jag vet att jag kommer att ha så fruktansvärt roligt att det inte är sant. Självklart ska hela min familj och min mammas vänner och syrrans vänner och min egna vänner och mina släktingar osv... gå på festivalen. Alla som älskar reggae/dancehall musik måste bara finnas på plats. och alla som gillar festandet från morgon till kväll måste bara också finnas på plats och alla som någonsin varit på en festival och älskar själva kännslan, stämningen, alla glada ansikten och allt trevligt folk!! Guuud s¨jag längtar!! Lägger in några klipp på några favoriter som jag självklart ska se och ni kommer självklart att hitta mig längst fram när dessa spelar!!


Don Carlos- Young girl

Busy signal- step out

Collie Budz - Blind to you

TOK- gal yuh a lead

Alphablondy - Marijuana

Lutan Fyah- When me rise it



Dom två senaste låtarna är det Ky-Mani Markey ( bob marleys son och han som spelar huvudrollen i filmen shottas)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hey! En fråga: KOmmer du ha dancehall klasser i STHLM i höst?? E fett sugen på att börja! Har bara kört lite street innan men LOVE to dance!

Ha de bäst

2009-08-01 @ 11:29:16
Postat av: Baby B

Jennie: Hejsan, kul att du är intresserad =)

yes jag kommer att köra dancehall i stockholm till hösten på två olika dansskolor, söndag och måndag =)mer info om hur du anmäler dig dit osv.. kommer jag självklart att skriva om i bloggen så fort det blir aktuellt =) kul att du älskar å dansa, fortsätt med det =D

2009-08-01 @ 11:50:09
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Arig

Tack för kommentaren! Kul att du gillar det :) Ser även att du gillar dancehall, kommer komma upp en hel del dancehallinlägg så fortsätt gärna läsa och kommentera!

Blessed love.

Postat av: Nicole

Hittade faktiskt din blogg utav en slump men den e riktigt grym & diggar din stil till max :) Ser att du ska till Urf blir tredje året för mig & de kommer så sjukt grymma artister i år så säger som dig ser fram emot det sjukt mycket & kan inte vänta vill bara ha festivalen nununu! :D men enjoy the festival så kanske man ses där. ciaos :)

2009-08-04 @ 01:49:00
URL: http://labellavitaaa.blogg.se/
Postat av: N

Tack ska du ha, diggade din blogg sjukt mkt. 8-)

Nej, och i år är de ju inte lika stort som andra år då campet & festival området e på samma ställe men lär bli sjukt grymt jag e för taggad nu alltså. Take care & goodnight too!

2009-08-04 @ 03:21:10
URL: http://labellavitaaa.blogg.se/
Postat av: Seb

Sv: Haha tack så mycket ;D I try to keep up the good work ;) På tal om Ky-Mani Marley, har du hört hans ghettp soldier? :D Riktigt bra!

2009-08-04 @ 06:58:12
URL: http://sebastiannnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0