Urf dag-2 - Zumbas på scenen =)

God morgon alla glada, vad var det där för ryck jag fick igår..? aa du om jag själv visste det ens - haha. Vi åkte mot stan och kom till festivalen vis halv 8 på kvällen, det var mycket att fixa innan och mycket att packa inför showen senare på kvällen och bolaget skulle man hinna gå till med. När vi kom fram till festivalen så körde collie Buddz på stora scenen =) han var skit duktig haha och jag fick höra min absoluta favvo låt med honnom, "Im blind to u haters" (so true) =)

Innan showen så var vi huuuur nervösa som helst vi var backstadge och när Ziggi & the rennaisance band körde på scenen innan oss och spelade sin sista låt så var vi hur nervööösa som helst, vi ville typ inte upp, hahah vi samlades och mathilde började be haha, ni skulle ha sett oss. Sedan så gick vi ut och väntade på att dom skulle plocka bort alla grejor från scenen och då när publiken såg oss så började ALLA, bokstavligen hela tältet att skrika Zumbas, Zumbas, Zumbas och vi blev ännu mer taggade =) haha Då ville man verkligen upp, innan det så bangade man ju nästan haha =)

Ut på scenen flög vi när musiken startades haha och uppträdandet gick as bra, några små fel här å där gör inget, men jag hade tränat steeenhårt så jag satte hela koreografin =) shiet det kändes as bra och publiken var verkligen med oss =) Efterråt så kom det fram en massa massa folk från jamaica och allt möjligt som ville ta kort med oss, så mamma fotade också samtidigt, så ja snodde vissa bilder från hennes blogg :P haha aja här har ni hela showen på filme men man ser inte så jätte bra eftersom att mamma var med oss backstadge och stod precis framför publiken och filmade så det var svårt att få med alla, men jag såg en massa kameror och mobiler när vi dansade som var uppe så det kanske kommer upp någon bättre snart =)



Aida och Mathilde tränar backstadge :P

Backstadge =)

haha va ful jag e när jag e nervööös :P hahaha

Pauline(mathildes mamma) backstadge

haha våra grejer kastade överallt :P

Fans som ville ta kort =)

i tältet- helt jävla happy :P haha

Förenade gambianer =) hahaha

Mathilde gjorde vad hon behövde på några minuter :P haha

Ky-mani Marley på scenen =) wohooow han va tung :D

Ett annat fan från tyskland =) som ville ta kort med oss =)

Mathilde & Jag sliitna efter showen :p haha

Kommentarer
Postat av: A

Det var lätt ert bästa uppträdande :)

2009-08-09 @ 02:05:13
Postat av: Anonym

haha min hand är där på ky-mani marley ! HA =) <3

2009-08-09 @ 18:42:23
Postat av: karna

Har aldrig lämnat kommentar här, men måste göra det nu. Måste gratta ju. Grattis, till succén ;) Kul att du/ni hade roligt på scen och såklart att det uppskattades.



Och så har du en sjukt skön blogg ska du veta! Keep it up :)

2009-08-10 @ 00:13:57
URL: http://anrak.blogg.se/
Postat av: jowi:D

hahaha DU GJORDE VISST FEL! HAHA ALLA NI GJORDE DET SÅ SLUTA LEK PERFEKT.! MEN MÅSTE BARA SÄGA ATT AIDA VAR BÄST:):):)

2009-08-11 @ 15:34:09
Postat av: BINTE THE ONE!!

A: ja det haller jag med om =)

anynym: coolt =)

karna: tack sa jatte mycket =D hahah jaa det tycker jag med =) haha tack sa mycket, fortsatt lasa :)

Jowi:D : hahah da har du inte kollat noga for man ser klart o tydligt (om man nu vet hur koreografin ska se ut) att jag inte gor ett enda fel, kolla en gang till, hur ska jag kunna leka att jag gjorde den perfekt nar jag GJORDE det? haha aa du far tycka aida e bast om du vill, alla har sin egen favorit i the old zumbas men troligast e nog att man har sina syskon eller dom man kanner bast som favvo och inte den som dansar bast :P

2009-08-12 @ 21:09:22
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Sister Cool

jowi:D: Du får ju tycka att Aida var bäst men ska man va helt ärlig så var väl hon den enda som gjorde ganska grova fel i koreografin. Jag såg varken Binta, Vendela eller Mathilde göra fel men jag tycker Mathilde gjorde bättre ifrån sej än hon brukar för hon gav verkligen allt och det syntes både på uppträdandet och på videon. Aida gjorde sina solon bra, men det blev lite väl mycket fel på de gemensamma grejerna där man ska vara samstämmiga. Till exempel under dessa tre grejer 1:05 minuter, 3:35 och 3:45 men även på en del andra ställen. Man blir inte automatiskt bäst för att ens vänner skriker högst!



Sen tycker jag alla är bra men ska man säga sanningen så var det kanske inte riktigt det du gjorde nu.

2009-08-13 @ 15:22:35
URL: http://sistercool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0