Dans tävlingen!

Danstävlingen som jag var på i sthlm i lördags gick så där. När vi väl kom fram, efter mång krångliga vägar och MYCKET frågande om vägen dit så kändes det jätte skönt, men välldigt nervöst..eller ja välldigt välldigt Väldigt nervöst!

För den första tjejen som vi ser i dörren är Marta, en så fruktansvärt duktig dansare som vann både SM och VM i singel 2007. Denna tjej är jag så grovt imponerad på och jag älskar hennes dansstil till MAX!! Det enda som vi tänkte var, hoppas vi inte ska tävla mot henne, vi alltså våran lilla grupp som bara tävlat i ett halv år tillsammans, som inte alls är lika tajta som dom som dansat med varandra i flera år, vi som korreograferat oss själva iprincip helatiden.

Vi kommer in och betalar den anmälningsavgift som ska betalas, sedan går vi igenom hela dansen flera gågner.
För varje halvtimme som går så kommer det in fler och fler duktiga dansare, och då menar jag typ käna och halv kända olika dansgrupper. Det enda jag tänkte var: jag kan lika bra åka hem nu så slipper vi bli förnedrade!

Vissa dansare var så himla otrevliga efter att dom varit på scenen och dansat när man berömde dom och sa att dom gjort ett duktigt jobb på scenen får vissa var hur grymma som helst. Jag gillar inte sådant folk som leker stroppiga för att dom är älder och bättre. men dom flesta var jätte trevliga.

Det var en grupp som jag fastnade speciellt mycket på, sorry kommer tyvärr inte ihåg vad dom heter men dom hade en jätte tung korreografi och deras kläder och allt passade så bra ihop med det dom gjorde på scenen, även om inte kläderna var något speciellt avancerat, men det såg sååå bra ut! Men jag tyckte jätte synd om dom för Dj:n krånglade så dom fick göra sin koreografi tre gågner, så dom var säkert helt slut efter den sista gången!

Sedan var dte våran tur och det gick sådär jag gjorde en tabbe vad jag kommer ihåg och mona gjorde tabbar och vendela med. Musiken krånglade för oss ochså så vi fick ochså göra om hela våran korreografi fast bara en gång tack och lov, för jag var redan helt slut efter den första.

Jag och Aida står ju på huvudet och shakar på våra rumpor i dansen och det brukar gå skit bra, men nej nej inte dne här gången (inte för mig iallafall) jag böjer mig fram för att stå på huvudet då känner jag hur mitt huvud kommer mot den här lilla knoppen ni vet på kepsar, den lilla knölen längst upp.

Det gjorde fruktansvärt ont i huvudet så jag rullar ner igen och försöker gå upp, men då hinner jag ju bara stå i typ 2 sekunder eftersom att dansen måste fortsätta, jävligt synd för det brukar gå jätte bra annars.Åååh vad irriterande!
Sedan gick vi av Scenen och jag var ganska besviken, på mig själv så klart!

Sen var det battle i haouse och hiphop och dom skulle utse den skönaste på dansgolvet. men fetersom att jag skulle på Steffies födelsedag så hann jag inte se så mycket av detta och vi hann inte heller vara med under prisutdelningen eftersom jag var tvungen att ta tio över 11 tåget tillbaka till uppsala.

inte för att vi skulle vunnit, men man vill ju veta vilken plats vi kom på oavsett om det gick dåligt eller bra!

Jag blev iallafall Jätte glad när vi tjejer satt på trappen så satt det tre andra Jätte Jätte grymma dansare (det går inte att beskriva med ord hur dom rör sig på golvet till musik, all musik) Dom sa Ialla fall att jag hadde en jätte fin kropp och att den var så snygg när jag rörde mig på scenen och att via min kropp kunde dom förstå att jag var gambian (vi dansade i polo/magtröjor) Jag blev jätte gald för det är inte många dansare som ger sådanna komplimanger till andra dansare. Dom flesta är Jätte kaxiga och leker bättre än alla andra!

SÅ det höjde faktiskt mitt ned sänkta självförtroende efter danstävlingen, Tack!

Jag älskar att dansa, det är det bästa jag gjort, jag vill kunna dansa alla olika stilar, det skulle vara as grymt, det är min dröm! bilder och videon med min tabbe får ni se lite senare, nu är mamam kla med maten så nu måste jag dra, shingaling!!!


Bild 1- kriminalvårdens Julfest
Bild 2- På väg till en tävling i köping som jag & Vendela vann!


Kommentarer
Postat av: Siima

Kan förstå att det är kul att få komplimanger från "konkurrenter"!
Mera sånt, istället för att trycka ner varandra bör vi
istället höja varandra. Det skulle alla tjäna på.
Synd att de sket sig en smula för dig. Men hey, vi alla vet att du klarar av de "steget" galant! Själv har jag sett dig göra det nångång, nånstans och tycker att du är grym på det du gör. Det märks att du nästan lever för dansen.

2008-05-25 @ 19:46:11
URL: http://carpeediem.blogg.se
Postat av: E

En kompis drog med mig på en danstävling för hon kände två som skulle va med där. När vi bara varit där en liten stund svischar nån förbi som jag känner så väl igen! Men det är ju Hon. "Tonårsmorsans" dotter! ;) tänkte jag. Läser ju i din blogg oxå mellanåt. Måste säga att du ser precis likadan ut i verkligheten som på bilderna jag sett. Ja till det positiva :D. Jätte duktig var du igår oxå! Snacka om o shaka! Själv gillade jag oxå sista gänget som lixom "åkte" mellan olika tbanestationer i sthlm o gestaltade olika dansstilar beroende på vilket ställe tbanan stannade på. Ha det toppen å fortsätt dansa!!

2008-05-25 @ 19:58:23
URL: http://mydestinyismylife.blogg.se/
Postat av: Tonårsmorsa

Åååh, vad jag önskar att jag också varit med! Kram!

2008-05-25 @ 22:18:56
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Binta

Siima: jaa jag håller med dig absolut, jag tycker oxå att man ska stärka varandra mer, speciellt i sporter för det finns så himla mycket små "mobbning" lixom och det är synd! hihi jaa tack så jätte mycket hayatii, ja jag ÄLSKAR att dansa, det äre bästa jag vet :)

E:Taack så jätte mycket, jaa shaka kan jag göra ganska bra, man har ju den afrikanska rumpan;)
Jaaa dom var hur sköna som helst, as coolt att dom hade gjort det som att dom "åkte" igenom allt -hahah bäst juhe:) jadå jag ska aldriiig sluuuta:)

Mamma: Jaa jag önskar oxå att du varit där, det hade kännts bättre då, ja sa ju till dig att följa med, men du pallade inte (som vanligt) kramiisar

2008-05-25 @ 22:32:18
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Emse

Har du hört nåt om vilka som vann tävlingen i lördags? Blev lite långrandigt där i dansbattlen så jag drog efter första ronden o missade vinnarna! :(

2008-05-26 @ 19:34:20
Postat av: Binta

Emse:Nej jag har faktiskt inte gjort det, men jag har inte försökt ta reda på det heller, kanske borde göra det :) hahaha
haha ah vi drog efter första battlen, vi pallade inte heller :)

2008-05-26 @ 23:43:13
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

sista nr vann dom var bäst!

2008-05-27 @ 18:42:56
Postat av: Binta

Anonym: jaa det var dom verklige hihi, vet bdu vilka som kom 2.a?

2008-05-27 @ 19:43:55
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

tefnuts

2008-05-28 @ 09:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0