Äntligen!!!

Idag har jag varigt med Sessen på stan, skulle köpa klänning och skor till studenten som jag lagt undan. Äntligen säger jag bara, asså äntligen hittade jag den perfekta klänningen och dom helt underbara skorna för mig.
Det som är så skönt är att klänningen är köpt på en barn avdelning, storleken är för 9-10åringar eftersom att inget på ginatricot, H&m, veromoda, eller någon annan "vanlig vuxen/tonårings" affär passar mig.

För någon vecka sen så hittade jag en jätte fin klänning inne på Ginatricot, tog den minsta storleken ovh knatade mot omklädningsrummet, prövar den och nej nej nej den är sååå jätte förstor för mig. Först å främst så var den stor vid brösten (efter som ja inte har några) sedan så var den stor precis under brösten (kan oxå bero på att jag inte har några) men den var oxå jätte stor i midjan och rumpan, fast jag har mycket rumpa så vet inte hur det gick till.

Jag är kort och jätte liten 157cm lång kort och på min lilla kropp så ser min rumpa större ut än vad den är, och samma sak med resten allt på mig, det är inte "jämt" om man säger så, allt ser större ut för att jag är liten helt enkelt, det är nog därför många oxå tror att jag har bröst, fats jag inte har det....

Hur som helst när man är liten som mig är det Perfekt när man kan handla på barnavdelningen och då menar jag perfekt, billigt och allt är i rätt längd, man slipper sy in och sy upp som jag gör med iprincip vart annat plagg jag äger, vilket är välldigt jobbigt.Så jag hittade alltså min fin fina klänning på barnavdelningen och den är skit snygg.

Den kommer inte alls att vara lik alla andras klänning, ja menar vem FAN går och letar en studentkklänning på barnavdelningen??!...nä juste jag tänkte väll det, INgen har säkert gjort det! Nu till skorna, dom kommer jag säkert att dela med flera för dom är vita med 9cm klack och "vanliga" och jätte fina och inte köpta på någon barnavdelning, oavsett om det är en liten sko storlek, fats ibalnd köper ja skor på barnavdelningen med, det e nice.

Ni kommer dock icke att få se bild på skorna eller klänningen förrens studentbilderna kommer upp eftersom att dte finns risk att någon inte köpt sin klänning än och det fanns större storlekar på klänningen, det fanns ju liksom för 12 åringar med och jag vill inte ta risken att behöva dela uppmärksamheten över klänningen med någon annan, så tyvärr!

Efter stan så åkte jag och sessen hem till mig för att plugga, men det blev inte ett jävlaste plugg gjort fy skäms på mig, så jag få fixa den imorgon eller i övermorgon......eller aldrig, haha skoja ;) (glömde att mamma läser bloggen)
Nää alvarligt måste lämna in en del saker som icke är gjorda, måste bara ta tag i det. Förresten mamam tack så jätte jätte mycket för städnigen i min lägenhet det var JÄTTE fint.

Fast jag är lite irriterad på dig eftersom du slängde min NYA dammsugare och lämande kvar min gammla, för att du ansåg att den såg mest oanvänd ut, så nu får du köpa en ny. Jag och Sessen chillade i nybygård hela kvällen det var mysigt och hon blev kär i min lillebror, hahahah han har typ lite tjej skräck Fast mot slutet så gick det bra, när Sessen väl satt på bussen så började han att kasta slängpussar hej vilt efter henne- haha lite kul de där!

Jag, Sara, Jai och hengameh åkte bil till burger king i stan för att köpa mat till oss, saba, milad, hozan, khaled och diego men när vi kom fram till Burger King så var jag, Jai och Hengameh tvugna att ta ut pengar så vi gick till stora torget för att göra det. Sedan skulle vi till people för att Hengameh skulle hämta pengar av sin syster, när vi väl är framme vid Burger King så hade dom stängt för en minut sedan, FETT PSYKANDE!

sara den smarta jäveln gick ju till burger King när vi tog ut pengar så hon och Milad fick det dom ville ha Jävla dom.
jaa jaa lite kul var det endå, vi åkte med bilen till max i gränby och beställde mat där i stället och fy faan så kul vi hade där inne, kaos kaos kaos säger jag bara, folk kollade konstigt på oss när vi kom där och skulle ha 8st Meal på tre tjejer, efter många om och men så kom vi hem iallafall isäkerhet.

Framme vid stora lekparken (samlingsplatsen) där grabbarna satt och väntade, började jag dela ut till en och en vad dom skulle ha killarna är gamar annars skulle vi tjejer inte få något - haha vi smaskade i oss allt, tog en härlig fny (cigg) efter maten och bara njöt, snackade lite skit och lite allmänt sådäär. Någon la upp en riktig brakare med, någon som absolut inte skäms :D hahah dunder kul:)

Aja jag kom precis in, är as sliten och trött ska färga håret, tvätta, träffa Sessen och Jobba imorgon så nu måste jag gå och sova. shiet klockan är ju 1 på natten, äh nu måste jag sova god natt mina kära!!

image143

Jag och Sessen på min studentskiva!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha, gud vad du är rolig Binta, då kanske du och Kornelia kommer att ha samma klänning då :) Jag tror du blir skitsnygg! Gillar din blogg, mamma borde bli orolig att du ska överta hennes läsare ;) Kram, ses på torsdag!

2008-05-29 @ 08:56:26
Postat av: Guppy

Haha, du får lägga upp bild på klänningen sen.
Tänk om kläderna på barnavdelningen hade passat en....
Dom är så snygga, vissa av dom, för att inte glömma SÖTA :)
Kram

2008-05-29 @ 09:53:13
URL: http://guppyfisk.bloggagratis.se
Postat av: Binta

Karin: haha jaa det kanske vi säkert, hoppas ;)
nästa gång jag kommer hem till er så ska jag kolla noga i hennes garderob efter något snyggt, jag kan ju ha VISSA av mabous kläder faktiskt ;) hihi jaa plus att min blogg är ju mycket mycket bättre med ;) hihi jaa det gör vi får då tar jag STUDENTEN!!

guppy: Jaa det ska jag verkligen göra, ska lägga upp en bild på mig i klänningen med :) hihi
jaa jag e så glad att dom passar mig, ja dom har skit snygga grejer där :) jag lovar, jag vet ;)....

2008-05-29 @ 23:33:31
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Fröken Enveten

Tack för din kommentar i min blogg, den värmde. Kram

2008-05-29 @ 23:54:13
Postat av: Jyothi

Läste din blogg precis och jag förstår precis hur du känner dig. Själv är jag 147.5 cm lång och jag handlar också på barnavdelningen. Min studentklänning lät jag någon sy upp :) För jag orkade inte leta mig igenom alla barnavdelningar :) Ville bara säga att det var roligt och läsa din blogg :) / J

2008-05-31 @ 22:26:06
URL: http://rosaeufori.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0