Hår och tankar runtomkring

Igår åkte jag och sessen till sthlm å härjade. Jag skulle göra hårförlägning nu inför studenten, eftersom att jag vill ha långa och stora lockar i håret. vi kom fram till min faster tuti som bor i Jakobsberg vid 5, fast  än att vi igentligen skulle ha varit där redan kl 2 på dagen men men, det är Binta vi talar om och jag är alltid SEN.

Vi fixade håret och sessen fick flipp på mig för att hon också ville ha långt nu till DHQ tävlingen den 12:e juni så hon ska göra håret nästa helg tror jag. Jag färgade ju håret igår med, skulle färga min färg men det blev faktiskt mörkbrunt och jag har jätte ljusbrunt hår, men det blev fint endå, jag tycker själv att jag passar med mörkare eller svart hår fats mamma blir galen när jag har det för hon gillar min hårfärg eller ljusa slingor.

Hon säger att eftersom att jag har så ljusa ögon och hy så passar det bättre med ljust. men det tycker inte jag, tur att man får tycka som man vill va ;). Hur som helst hårförlägningen blev skit bra, kan det bli annat när ett proffs gör?...Nej!
Tuti är verkligen duktig, hon är verkligen ett proffs. det finns ju tusentels olika stilar man kan göra en hårförlägning på och jag gjorde den som hon brukar göra på mig, fast jag har haft lite allt möjligt, har haft min egen stil med.

Jag vill bara säga tack så mycket tuti. Hon är verkligen duktig och jag har lärt mig av den bästa, se och lär ;)
Igår kväll sent så ringde det en tjej till mig, har aldrig pratat med henne tidigare och jag känner inte heller henne. men hon hade fått mitt nummer av en kompis och hon ville att jag skulle göra en hårförlägning på henne imorgon.
ja visst har endå inget för mig, så det ska jag göra imorgon vid lunchtid ungeffär.

Nu ska jag ner på stan och försöka fixa fram ett personbevis med bild så att jag kan gå ut på min studentdag, annars löser det sig säkert endå, men för säkerhetskull lixom. Nu ska jag ner på stan och träffa min kära kusin Mathilde och sedan ska jag möta Essma som kommer idag från Gävle, det ska bli kul:)

Sen ska jag till Vendelas skola coh dansa å öva inför SM som är på lördag och söndag och efter det ska jag till Norby och vara barnvakt åt Ansgar, en riktig sötnos måste jag säga. Även om jag varit ute med det mesta i sista sekunden så känns det faktiskt som att allt börjar att ordna sig inför studenten och "vuxen livet".

Jag känner mig inte ett dugg vuxen och vill inte känna mig det heller, att känna sig vuxen är tråkigt tycker jag. Även om det finns dom gånger jag känt mig det. för er som vet vem jag är och som läst min "blogg" på PA exempel eller någon annanstans kan jag ju uppdatera och säga att jag fortfarande känner mig gammal. För er som inte har en aning om vad jag snackar om nu så kan jag berätta att jag hade jätte mycket ångest när jag fyllde 19 och tyckte att jag var gammal, ja menar nyss var man ju 13 och önskar att man var 15 år så att man fick köra moppe lagligt och helt plötsligt så får man köpa sina egna cigg och så ska man ta studenten....Ååh tiden går för fort ibalnd.

nä nu måste jag ruscha, ska ut med Kiara en snabbis med.. Kram på er!!


Så här blev håret, vad tycks om färgen och förlägningen?? :)
(kolla in noga i ansiktet för jag har inget smink, hahaha)

Här är jag bakifrån, långt hår va :)

Frammifrån

Frammifrån


Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

JA den var ju det :D Ja kanske det, ja jag tycker det är skitdyrt med barnkläder, speciellt kläder ifrån polarn och pyret..

2008-06-03 @ 12:53:34
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: fatma

Hahah nee biiinta vadåå vänster :| shiiit!!! haha

AHhahah ah jag vet.. ni ba VL och grejjer hahahah

2008-06-03 @ 14:44:49
Postat av: Hp

Oj, vad långt!

2008-06-03 @ 16:09:58
URL: http://hanipaj.blogg.se
Postat av: SSSSS

Det blev skitfint, kostar det nått att göra hos din faster ? :) eller gör hon till andra förutom familjen typ ?

puss

2008-06-03 @ 16:59:42
Postat av: becca

myckhäät fint älskling!

2008-06-03 @ 18:50:53
Postat av: Sanna-Therésia

Vad vare för teknink ni använde? flätade ni in det,använde ni keratin wax eller det finns ju minst hundra olika sätt förklara nu för mig bintis :)

2008-06-03 @ 20:59:30
URL: http://sannatheresia.blogg.se
Postat av: Hannah

Du blev gaaaaaalet vacker i det långa håret :D
Sjukt snyggt!

2008-06-03 @ 22:24:43
Postat av: Binta

Hp:Ja det blev långt, men det kommer inte va lika långt när jag lockar det i små lockar till studenten, drf tog jag extra långt, så det ser lite onaturligt ut, men men...

SSSSS: hej ja hon tar betalt och ja hon gör till andra om dom betalar :)

Becca: tack hjärtat

2008-06-04 @ 01:03:16
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Yrsa

Det blev riktigt snyggt, ser inte alls onaturligt ut

2008-06-04 @ 11:34:04
URL: http://msyrsa.blogg.se
Postat av: Tonårsmorsa

Ja, jag tycker nog också att du passar bättre med ljusa slingor. Men det är ju alltid kul att byta frisyr och färg ibland, för det är inte kul att se likadan ut jämt! (Fram ifrån stavas med ett m) ;-)

2008-06-04 @ 11:54:14
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: mindy

Jag grät när jag fyllde fjorton. Eller nej, femton var det! Kände mig så gammal då. Bara 15 år kvar tills jag är 30 sa jag. Men nu mår jag inte dåligt längre (är 16), i alla fall inte som då. Försöker njuta av varje dag, men förstår den där känslan. Att känna sig gammal.

Man vill inte bli vuxen så fort.

Du är fin Binta, med och utan smink. =) Gillar din stil.

2008-06-04 @ 17:08:04
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0