UppsalaReggaeFestival Dag1

Okeeej, hela historien om urf börjar nu. För det första så kunde jag inte sova någonting på hela natten, tänkte bara på festivalen och hur underbart roligt jag skulle få ha det dom 3 närmsta dagarna. När jag vaknar var jag så fruktansvärt trött men endå galet pigg, vaknade tidigare än vanligt med en pirrande mage, jag lovar det var fjärillarna som härjade innuti mig.
Jag Mötte upp Mathilde och Vendela på stan, vi åt mat och mötte upp Åsa för att lämna över Unt -kortet. Sedan så gick jag och Vendela till festivalen för att hämta ut våra festival band. Ååå så fint mitt band var, marinblått som står för att man fyllt 18, vilket betyder att man inte behöver ha med sig leg eller pass inne på området för att kunna köpa alkohol eller ciggaretter. En bra sak att göra faktiskt då det kan komma bort väldigt lätt och det skulle vara jobbigt att förlora det på en festival. Dom som var under 18 fick ett moss grön band (mycket fulare fär) och det gröna bandet fick Vendela nöja sig med.

Efter det så kom en vän och hämtade upp oss för att sedan åka till stenhagen och hämta upp Mathilde eftersom att vi skulle spela in en musikvideo. Vi åkte dit vi skulle spela in vidoen och det skulle va green screen (eller hur det heter/stavas) så vi dansade en massa små klipp sedan så skulle dom klippa in det och bakgrunden skulle kankse bli som att vi var uppe i rymden eller något sådant vare. Efter det åkte vi till stan och vår vän släppte av oss utan för artisternas Hotell, och där var sean Paul och hans dansare, ganska coolt. Men vi pallade inte gå in för vi hade skit brottom just då.

Vi åkte gick in till stan och sedan så mötte vi en kopis som hade med sig vodka till Vendela & Mathilde och efter det så kom våran vän igen som skulle skjutsa oss hem till sanna, Äntligen säger jag bara. När vi kom hem till Sanna så var fatma,sanna & Emilia redan där och vi började ochså att förfesta ordentligt. Det var hur kul som helst trots att Mathilde och vendela var PAIN in the mother fu**ing as för dom var fööör fulla, men inte jag orka vara dte på reggaefestivalen lixom. Jag vill inte missa artisterna eller inte komma ihåg när dom uppträder.Sedan så bar det äntligen av mot festivalen.

Vi kom i lagom til tills Queen Ifrica skulle uppträda. Och Ååååh gud vad jag Älskar dne kvinnan, asså ni fattar inte. hennes personlighet, utstrålning hon har allt. Hennes texter är så jävla bra oxå, hemska men bra. Hon får fram sådant man "inte sjunger om" i sina texter. Jag ska lägga in en av hennes låtar som jag gillar längst ner sedan. Självklart stod jag längst fram och det var helt underbart, stämnigen och trycket...Daaaunder. Efter Queen ifrica så gick jag till öl tältet där det var dans och skojigt på gång, dancehall hela kvällen. sedan så drog man sig hem för att sova så gott. Pallar ej skriva detaljer, men ni fattar nog själva hur dunder jag haft det!



På väg till Musikvideo Inspelningen.

Mitt fina camping band & 18-årsbandet

Vendela & Mathilde hos Sanna

Vendela Mathilde & Jag hos sanna

Jag, fatma & Sanna

Jag & Mathilde

Rebecca, Mathilde, Jag & Maher

Mathilde, jag & Selam - tills döden skiljer oss åt<3

Det var jävligt skönt med Gummistövlar iår:)

Malika & Nicole vid scenen när Queen Ifrica uppträdde.

Queen ifrica Hoppade ner från scenen.

Queen Ifrica

Jag ursäktar Vendelas skor/ ben /leggins med att säga att dte var första gången hon var där. - haha

Lillasyster Jai i tältet.

Samira & Jag längst framme vid scenen.


Queen Ifrica - Daddy

Nu orkar jag ej lägga upp fler bilder, men det kommer mer när jag skriver om dom andra dagarna kraaam :D<3

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sanna

åååh låter som en toppen dag första dagen på festivalen :D ser fram emot att få höra resten av dagarna hihi :) kram

2008-08-11 @ 11:59:15
Postat av: mathiilde

hahahah fan va taskiiiiiiii hahahahahahahahahaha

2008-08-11 @ 15:36:08
URL: http://mathiilde.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan i helvete vad vacker du är =)

2008-08-11 @ 18:41:46
Postat av: Binta

Sanna: japp jag uppdaterar mig imorogn :)

Mathilde: hahahhahahahahha :P

Anonym: tack så jätte mycket :)

2008-08-11 @ 20:44:19
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: NETT

måste fråga, jag är ap-kass på afro hår & märkeer att du kan en del ?! lr iaf för en del med ditt hår?! so.. hur fixar du de ? går du till salong lr gör du de själv ? hehe hade vart skit schysst och få lite tips ? :)

2008-08-12 @ 17:49:20
URL: http://annettek.blogg.se/
Postat av: Binta

Anett: hejsan gumman =)

Jag skriver ett inlägg om detta när jag är klar med festivalen :D jag lovar ;)<3

2008-08-12 @ 20:04:31
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0