Bilder & svar på tal!!

Tack för alla fina kommentarer och Mail som jag har fått.
Till dom som tycker det e "tjatigt" att ja står på huvudet : ASSÅ OCH?? DET ÄR JU FAN SJÄLVKLART ATT JAG GÖR DET I EN TÄVLING DÄR DET ÄR POÄNG SOM RÄKNAS OCH ATT STÅ PÅ HUVUDET GET FEEETA POÄNG( det gjorde ju dessutom så att jag vann =)). Till den som sa att vendela fick med sig publiken bara för att hon va tjock : FUCK YOU!! Och till dom som säger att jag inte ska leka att jag kan reggaeton: Nää det gör jag inte heller jag har ALDRIG i hela mitt liv dansat reggaeton för jag räknar inte det som en dansstil ens, det är något som nästan vem som helst kan gör på en klubb när man är ute och festar och reggaeton kommer från DANCEHALL och jag är en DANCEHALLDANSARE. för mig är reggaeton en musikstil (som jag inte ens lyssnar på) och neeej jag gjorde inte bara dancehall i min koreografi jag gjorde typ 3 "typiska steg" som man kan göra i dancehall men vissa av stegen kan man till och med dansa i reggaeton, hiphop & street , som i dancehall finns det ett steg som heter dutty wine ( de tror ja nog ingen missat) men vem säger att bara för att jag kastar med håret i reggaeton eller hiphop att jag gör en dutty wine, ja kanske bara gör en "head- spinn/bang" och till dom som sitter och säger att dom kan göra bättre hoppas jag verkligen att jag få se i SAMMA tävling nästa år, blir så trött på folk som snackar att dom e bättre o hit och dit men inte "vågar" bevisa det, kom och tävla nästa år bara :D Och till dom som säger att vi inte varierar bryr ja mig inte om, för det gör vi visst MEN vi har bara lagt upp videor då vi gör SAMMA koreografier (kortare variasioner eller längre) så det behöver vi inte bry oss om. För ni har verkligen inte sett alla koreografier och vi har inte ens filmat alla :P haha

Det kommer alltid att finnas bättre dansare jag kan räkna upp 30stycken dansare som är bättre än mig och 30 stycken dansare som är sämre än mig. Jag tänker inte att jag ska tävla/träna eller att jag vill dansar för att bli bättre än alla andra jag tränar för att bli bättre än mig själv och det har jag blivigt så det bara skriker om det. Däremot så kan inte folk som inte tävlat sitta och kasta ur sig en massa elakheter bara för att jävlas, skäms ni inte? Tror ni jag springer runt och säger att jag e så mycket bättre än vendela hit och dit bara för att jag vunnit över henne på två tävlingar? neeej för att det finns saker som vendela knäcker på och som jag bara kan drömma om att göra. Man ska aldrig kasta sten i glas hus eller lägga öga på folk. Allt kommer verkligen tillbaka mot en själv bara. Jag älskar att dansa och jag gör det för att jag älskar det och just därför kan jag komma någon vart också. Jag tävlar för att jag älskar spänningen och att vara nervös och nästan bryta ihop innan musiken går i gång och så fort jag e på golvet så är jag i min egna värld och glömmer bort publiken, jag blir en annan person nästan. Jag dansar för att folk blir glada av att se på dans, jag dansar för att jag blir glad och älskar att använda min kropp och kunna kontrolera den SLUTA HATA SÅ JÄVLA MYCKET!!

Och till den som skrev i Vendelas blogg att jag hade fula kläder kan ju hoppa upp, sätta sig på mitt finger och rotera. DET ÄR DANS TVÄLINGSKLÄDER som att jag skulle gå ut så? nej nej nej. Plus att dom dömde till 10% till kläderna och dessutom om dom nu är så fula så har jag ju endå 5000 kronor ( som jag vann) att köpa nya för =) hahahahaha

Här kommer lite bilder från min kamera och en fotografs kamera från själva danstävlingen på båten i alla fall=)


Först ut var Jessica =) (dancehall queen 2007)

Killarnas vinnare =)

Jag påväg ner i en splitt/spagat ( sköön fejje vahh:P)

Men vaaah, det är e väll inte reggaeton? varför står han på huvudet? ere inte bara Binta som gör det för att stajla? Oj jag visste inte att 50% av alla deltagare flippade på huvudet och gjorde saker som volter hjulningar osv.. oj nu känner ja mig lite dum!!

Men HOPPSAAAN, det var visst inte bara BINTA som gjorde en så kallad "dutty wine"..

Tjejen som kom 3:a som representerade MALMÖ =)

Jessica gör sin grej =)

Å vendela fuckar ur =)

Jessica gör sin grej =)

nemen ojsan där står lilla "sossan" (internskämt) på huvudet =)

Tjjejen som kom 4:a =)

Jaha gick den där tjejen också ner i spagat?... vilken tur att binta visade att hon oxå kunde det då, annars hade det varit klippt.

Vinnar paret gjorde flippade luft och saker som inte borde gå att göra med sin kropp, dom var grymma, helt överlägsna och förtjänade 1:a plats. Dom körde hiphop koreografi med mitt i reggaeton, vilket vi gillade =)

Paret som kom 4:a =)


Jag NO.1

Vendela NO.1

Binta&Vendela - Så länge en av oss vann så är vi båda lika mycket vinnare. Vi sitter ihop när det gäller dans, nu har vi ännu en titel och ingen eller inget kan ta ifrån oss den, så fortsätt å lägg ner energi på att hata. Vi är i alla fall BÄST I SVERIGE PÅ REGGAETON TILLS NÅGON SLÅR UT OSS NÄSTA ÅR!!




Kommentarer
Postat av: EEEE

finns de inga fler videos? :D sen har ja en konstig fråga, är det lättare att "shaka" om man har en stor rumpa än om man har en liten? haha

2009-09-29 @ 21:38:49
Postat av: Tina

Alla som skriver skit gör de bara pga av ren avundsjuka! Ni är hur duktiga som helst! Och forsätt göra de ni gör! Dom som skriver vet inget om dansen de märks ju ganska bra!, så de är bara till att skratta när dom fråga varför ni gör si och så!=)

2009-09-29 @ 21:38:54
Postat av: Anonym

JAPP ni är bäst på er grej båda två!

good spirit binta, att du säger att du dansar för att du älskar det, variation inte variation så länge du är GLAD me det du gör och själv vet att du verkligen variera eller hur man ska säga så orka lägga ner energi på människor som inte vet ett skit. DU är bäst på din dans och jag älskar o se dig röra dig! du äger verkligen, och du är en av de vackaraste jag sett! LYCKA TILL med din dans, sluta ALDRIG med det!

2009-09-29 @ 21:44:59
Postat av: Lisa

Tack, Binta! Det här (inlägget) är vad jag behövde.

Reggaeton ÄR en musikgenre. Det är direkt INTE en dansstil (om ens det), t.ex som crumping.



Till er som säger att ni har dansar/dansat reggaeton, måste glömt bort/eller har ingen aning om att ni dansar TILL reggaeton.



(Rätta mig om jag har fel..)



Wiki (Haha!): " Reggaeton som dans har sin bas i de >latinamerikanska afrodanserna<, inspirerad av >REGGAE< och med influenser från >HIPHOP<. Dansen bygger på en kombination av rörlighet och tydlighet med fokus på kroppens center."



- Right. Så det spelar ingen roll om man blandar in hip hop, afrikansk dans eller reggae (jamaicansk dancehall). Det är bara skaka på och få in en och en annan influerad/ursprunglig dansstil.



P.S Fan vad störd jag blir på den där personen som pratar om Vendelas kroppsbyggnad. Vendela visar tydligt att hennes kroppsbyggnad inte stoppar henne från att dansa, tävla osv. Inte ens jag kan göra larv-rörelsen eller vad man nu kallar det, haha! Jag blir glad, som jag tror att de flesta blir, att se människor dansa oavsett storlek.

2009-09-29 @ 23:00:18
Postat av: emilia

HAHAHA du är så jävla skön! Älskar dina kommentarer under bilderna HAHA..



fuck alla haters fan

2009-09-29 @ 23:10:57
URL: http://enkeltnamn.blogg.se/
Postat av: lou

De som skriver sånadära ogenomtänka saker är BARA rent och grovt avundsjuka. De är avundsjuka på dig & vendela för att det går bra för er. För att ni tar er någon vart med er dans. För att ni e sjukt grymma på det ni gör. OCH för att ni inte (Citerar Grynet) "tar skit". De har så låg självkänsla och självförtroende att de inte själva vågar stå emot om ngn säger ngt liknande till dem.



Äee jag tkr ni två är tyngast! :D fortsätt som ni gör så ska ni se att somliga straffar gud direkt så kan ni skratta dem där omogna jävlarna rakt i ansiktet.



:D

2009-09-30 @ 00:26:28
URL: http://rakelnordquist.blogg.se/
Postat av: Selma

Binta skit i alla dumma kommentarer förfaan! alla VI vet att ni är bäst i Sverige och det är bevisat ju!=D åhh ni e sååååå tunga, nej din outfit var inte ful DEN VAR FETT SEXIG!!! you go girl! dags att börja tävla utomlands nu kanse?;D<3

2009-09-30 @ 01:11:42
URL: http://selmaasliv.blogg.se/
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Du och Vendela är skitduktiga! Du och Vendela har tagit riktigt bra titlar! Du och Vendela är en fantastisk kombination! Du och Vendela har bevisat att ni är jäkligt duktiga! Du och Vendela har kämpat hårt för att bli så duktiga som ni är. Det har inte kommit gratis! Allt annat är avundsjuka! Vem vill inte vinna ett SM? Tror ni själva att man kan vinna ett SM om man inte tränar helhjärtat eller om man är "halvtaskiga" dansare?



Stå på er!!



Binta: Tänk bara på alla de erbjudanden du fått sista tiden! Tror du man tar in dansare som är "halvskapliga" till dessa erbjudanden när det finns så många som är duktiga på att dansa! Fortsätt göra det du älskar, det kommer alltid finnas folk som ogillar dig eller din dans, men strunta i dessa haters. Låt dem förgöras i sitt eget hat och inte förgöra dig och din förmåga att dansa!



Du ÄR bra! Och det vet du! Våga tro på det! Jag älskar dig även om du skulle komma sist i varenda tävling för resten av ditt liv!



Men DU har titeln och ingen kan ta den ifrån dig, så länge de inte tävlar mot dig och vinner över dig!



Och glöm för fan inte: SHAKE WHAT YOUR MAMA GAVE YA´!

2009-09-30 @ 08:45:01
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Laura

hahah asso never mind what haters say ignore them till they fade away.



Skön du e som skrev det här inlägget!!! :D

Tycker inte heller reggaeton är en "dansstil" typ vem som helst kan dansa det...

och efter ett tag blir det feeett boooring



Keep it up! <3

2009-09-30 @ 09:14:42
Postat av: carro§

AHAHHA asso jag såg er dansa men de ni dansa va inte reggaeton :S

2009-09-30 @ 13:27:04
Postat av: savanah

waywayway bintish u go girl!!! TELLEEEEEEEEM!

2009-09-30 @ 15:28:33
URL: http://sabobone.devote.se
Postat av: ida

hahaa det bra binta! im on your side .. och om hon inte skulle dansa reggaeton vrf vann hon då? va det inte REGGAETON tävling hon var med i , tror inte hon skulle vinna och vendela komma tvåa om dom dansade nått annat :)

2009-09-30 @ 15:34:16
URL: http://babyboniita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0