Svar!

Nu är det så att jag har tagit mig tid och svarat på en lång fråga/kommentar från en läsare som skrev sist det var frågestund, och här e mitt svar =)

Postat av: Towe
Hej! Jag avgudar dig, vill så gärna gå i dina spår. Mitt liv går ut på att dansa, dansa, dansa. Började dansa redan vid 10-årsåldern och mitt liv kretsar bara runt det nu. Men jag tycker det är så enformigt att bara gå på dessa kurser som är endast EN gång i veckan. Helst av allt vill jag dansa varje dag.
Jag har en dröm, jag tänker ofta.. Jag skulle vilja göra något av min dans. Jag vill visa mina kunskaper. Jag och några vänner har pratat om att starta en liten dansgrupp som tränar efter skolan och hittar på egna danser osv. Men jag vet inte, det känns inte som ett steg närmare dit jag vill. Jag vill komma långt men jag vet inte hur jag ska ta mig dit ensam. Du har vunnit SM och jag undrar om du kanske har några förslag, låter kanske hur barnsligt som helst men du är ändå Uppsalas dans-drottning! Och jag tycker du kan och är grym, du är en person att se upp till om man kan dans, älskar dans och lever för dansen.
Hör gärna av dig.. 

Svar:
Tack så jätte mycket för alla komplimanger, det är verkligen kul att någon verkligen uppskattar det man gör. Jag tycker absolut att du ska starta en dans grupp som du verkar vilja göra, som du skrev träna efter skolan och så ofta ni själva vill och kan. Det är kul att dansa i grupp med och jag tycker att det finns alltför få dansgrupper i sverige, det skulle vara roligare om det fanns fler och i olika dansstilar, man kan ju blanda med. Vad jag förstår det som så drömmer du precis som många andra dansare att verklige få synas och att få göra sin grej på scenen, ofta och inte bara nån gång ibland. När det gäller just det så har jag tyvärr inga bra tips för jag själv har absolut inte gjort något speciellt för att synas när det gäller dans. Jag vet att många har blivit "upptäckta" när dom varit ute klubbar och dansat gärnet med sina vänner bara men jag är inte riktigt en sån tjej. Folk vet bara att jag dansar för att jag har en blogg med många besökare och för att jag skriver om dansen i min blogg, annars så skulle folk nog inte veta ett skit om det. men alltså om du vill bli stor så får du visa upp dina skillz överallt. Ta små jobb där du kanske inte får något betalt men där du kan visa vad du går för. det gäller att kunna marknadsföra sig själv. Filma dig själv och lägg upp filmer på youtube och låt folk se dig. Men glöm inte att du alltid kommer att få haters kommentarer vilket e något du absolut inte ska bry dig om, inte för 5öre. Jag hoppas detta har hjälpt dig lite i allafall... men som sagt jag tycker absolut att du ska starta en grupp, och bara för att man startar en grupp så betyder det inte att du inte kommer att lyckas komma någon stans ensam..... Att dansa i grupp är bland det bästa jag gjort och det är också så jag har fått alla mina jobb som jag gör själv, för att folk har sett mig med min grupp. Ta hand om dig Bless

Kommentarer
Postat av: Anonym

äru muslim

2009-10-31 @ 20:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0