Norrland får byta namn till Palestina!

Vart fan är världen på väg?

Jag blir så arg, så fruktansvärt arg. Varför är det ingen som säger något? varför är det ingen ingen som gör något?
Någon som har makt att kunna ändra på saker å ting menar jag då! NU får ni fan ta å ge upp Israel, jag blir så less. Låt Paletina vara. Dom har fått ett ytte, pytte litet land och endå så går Israel in i gaza och bombar en massa oskyldiga människor, barn och fucking skolor, asså det räcker! Jävla fitt Usa me, som är på Israels sid Och det är enbart för att det bor fler Judar I hela Usa än vad det gör i Israel, helt sjukt!

Jag tycker att allt som har med krig å göra är hemskit men allvarligt talat judar (absolut inte alla) ni sitter och tycker synd om er själva för 2:a världskriget och känner er förtryckta men endå så gör ni samma fucking horunge sak mot palestinierna?! Asså driver ni eller?!. Ni beteer ju er som djur, hur fan kan man göra så här mot människor som ligger i ett groovt underläge. Sveriges stadsminister är ju också helt jävla pantad i skallen, jag läste härom dagen i tidningen att han hade vädjat till palestina att inte "fösrvara" sig. Yahnii han sa att attackerna från deras sida skulle upphöra, vilka attacker? Stenarna som blir kastade? Eller dom små bomberna dom lyckas göra trots att dom knappt har någonting kvar. Asså låt dom försvara sig dom gör ingenting fel med att försvara sig mot israeler och Amerikaner.

Jag önskar bara att fler stormakter kunde se det jag ser och hjälpa till lite mer. Alla arab länder tillexempel kan ju hjälpa till?! Om alla som tycker att detta är fel inte bara sitter på sina feta arslen och tycker utan gör nå¨got när dom, vet att dom skulle kunna göra så fruktansvärt mycket så skulle situationen se mycket bättre ut. Kan vi inte ta en del av sverige, flytta ner folket ( ingen frisk människa vill bo där uppe i kylan endå) och ge det till Palestinierna? (Dom kankse kommer tycka att det är fult och väldigt kallt MEN dom slipper krig) alltså vi behöver endå inte så mycket land som vi har, vi kan ju ge bort en liten bit iallafall, eller så ger vi dom bara Gotland eller öland shiet vilken bra ide, jag tycker verkligen att vi borde göra det, dom som är på min sida säger tuppen JA!! Ps. Palestina är mycket finare än t.ex. Norrland? hahaha


Kommentarer
Postat av: Lägg ner israel!

De finns massor av folk som tycker det är fel, men ingen vet vad dom ska göra.. vi väljer våra ministrar å sen sköter dom resten. även om 90 procent i sverige tycker det är fel av israelerna så säger vår äckel minister de han vill. han fick makten å han vet att han inte kommer va i makten efter nästa val därför kan han göra vad han vill nu. de folk glömmer bort det är vi som bestämmer hur länge han ska sitta. vill vi inte ha herr stadsminister sittandes mer så är de bara upp till kamp å få bort han där ifrån å få dit någon som ser vad som är rätt och vad som är fel. men inget hjälper om vi bara sitter vid våra bloggar å klagar. utan samlar folk från hela sverige som går imot. de hjälper inte att skicka mass brev/mail till regeringen för de bara kastar dom, de har de själva sagt. vi som bor i sverige bestämmer inte reinfeldt. hade nu inte usa varit på israelernas sida då skulle de snabbt va över. men bush han älskar krig. varför kan inte en ond människa bli mördad? varför är de bara de bra människorna så som martin luther king som blir mördare? för de som vill föja martin luther king är goda människor å de dödar inte, medans folk som vill följa bush dödar, för de är tyraner precis som han.

2009-01-10 @ 04:43:50
Postat av: Siima

SKÖN DU ÄR!!

2009-01-10 @ 14:39:13
Postat av: Anonym

Du verkar inte vara insatt och vet inte riktigt varför det är krig eller hur?. ''Palestina'' är tillräckligt stort för alla palestiner och dom själva trivs bra där men de vill ha hela israel för sig själva därför har det lett till ett krig. Israel har behandlat palestiner som vanliga israeliska medborgare och inte tittat ner på dom på något sätt. Palestinier är helt enkelt hungriga och nöjer sig inte med de dom vill ha eller får. Men jag vet inte heller så mycket om det men de är vad jag har hört. Fin blogg har du annars :)



Just de! de där är inte Norrland de ligger inte där uppe HAHAHAH. De där är lappland xD

2009-01-10 @ 19:48:45
Postat av: Binta

anonym: jag är mer insatt än vad jag skriver om. jag vet percis vrf det är krig och och vrf det aldrig kommer att få ett slut med. nee jag vte att dom "får plats" men fortfarande ger det inte israel rätten att gå in i det och fortsätta. israeler har problem. Om du tror att det är palestinierna som gör dom flesta felen kanske du ska ta och vara lite mer uppmärksam på nyheterna och läsa lite fler tidningar och kanske till coh med kolla på youtube klippen. läsa på lite mer helt enkelt hur du väljer att göra det e skit samma men du verkar ha fått allt om bakfoten. tror du hela världen hatar israel för att dom e så snälla och gulliga? haha knappast.



ah jo en missa med norrland och lappland har gjort men det orkar ja inte ändra på, jag fick höra det från en person före dig men valde att ha kvar det!

förresten det är bra att du erkänner att du inte vet så mycket och du baserar dina åsikter på vad du hör medans jag baserar på det jag hört sett, läst mm.. det är inte bara en palestinie som sagt till mig att israel e dumma lixom.

2009-01-10 @ 20:46:07
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Sofiiza

Ha Ha HA, jag kanske är överdriven, men jag måste bara få kommentera på meningarna "Du verkar inte vara så insatt" och "Men jag vet inte så mycket heller, men det är vad jag har hört" i samma inlägg. haha varför ens kommentera då? Lyssna inte på vad folk säger när dom lägger in egna åsikter, titta på rapport, det går nu kl 21.00 på svt 2, där berättar dom vad som händer, vill du veta varför det är krig, läs olika historia böcker, finns att låna på biblioteket, svartbäcksgatan.. thank you.

2009-01-10 @ 21:05:15
Postat av: nästan allvetande

Gott Folk de e ba o inse, de finns ingen frihet längre i denna värld, allt är kontrollerat o reglerat o alla krig e planerade låångt före o gynnar de högt uppsatta, giriga horungarna som styr världen. o så hare varit hela tiden, de e ba inse grejen d ee kört =)

2009-01-10 @ 23:59:16
Postat av: Johanna

Du måste skämta........ För det första så läs på lite innan du försöker dig på att debattera. För det andra, hur tror du att någon ska kunna ta dig seriöst när du använder "horunge", "feta arslen" "jävla fitt usa" i dina försök till punchlines?

2009-01-11 @ 23:57:28
Postat av: alle

skön du är. helt klart bäst.. den där "anonym" vet ju inte vad hon snackar om. fortsätt med din blogg, den är grym :)

2009-02-07 @ 14:16:38
Postat av: Anonym

USA is the best, skit i Israel!

2009-03-08 @ 16:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0