Battle for haditha...

Heter filmen jag nyss såg på med baby B, en otroligt bra film som handlar om hur amrikanarna dödar 24 civila irakier. Filmen är otroligt bra och vi kan följa den ur 3olika synvinklar de civila, usas och "terroristerna". I vanliga fall så brukar man bara kunna se det från usas sida och dom avslutar filmen på ett snyggt sätt som hjältar, men inte här inte.

Det bästa är att det är en sann historia och man får en väldigt bra syn på hur det hela gick till. Jag vill at NI alla mina trogna o otrogna läsare ser denna fim, ni har en vecka på er och jag kommer att skriva ett inlägg o påminna er om det, i de inlägget så vill jag att alla kommenterar och berättar hur ni ser på filmen, vems fel det var mest och varför ni tycker som ni tycker o hur ni tänker. Tänk skola: Fördjupnings-arbete..aiight!!  jag kommer att "betygs-sätta" det ni lämnar in o den som förklarar sig "bäst" kommer att få gäst-blogga om vad den vill i mig blogg, låter det rättvist...? (latch, kul grej bara ) =). Jag själv tycker att det var terroristerna och Usas fel, men mest usa för även om dom förlorade 1 soldat så hade dom inte behövt fakka ur på de sättet å döda 24 civia, eller hur?! aja den måste ses av varenda kotte. Jag ger er tid tills nästa söndag har ni på er, alltså söndag den 8:e Februari skall ni ha sett den å lämnat era åsikter =)

Battle for haditha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0