SWEDISH NATIONAL DANCEHALL QUEEN 2008 - yeah that´s me!

Igår var ju jag på swedish national dancehall queen contest i sthlm som min farbror och dom arrangerat.
ni alla vet ju att jag INTE fick dansa...asså jag fick verkligen INTE. Inte för min farbror, kusiner eller för Khaled.
vendela anmälde mig och henne i "smyg" sedan så kollade jag efter min farbror hela tiden med såg honom inte.

helt plötsligt börjar dom att ropa upp alla tjejers namn som ska tävla, högt i mikrofonen. "The next girl we have is binta..Binta..is Binta here" OMFG (Oh My Fucking Good) tänkte jag men gick sedan upp på scenen, med hjälp av en massa knuffar från folk som verkligen ville att jag skulle gå upp. Sedan så var det vendelas tur att gå upp.

Sååå tävlingen började och jag såg en sur khaled i publiken men INGEN farbror (tack o lov).. shiet det kom till min tur & riktigt duktiga dansare var på plats för att se tävlingen och andra människor so jag inteville skämma ut mig för.
Jag börjar "wina" lite lugt och det är låten "dutty wine" som spelar upp. I takt till musiken hoppar jag ner i spagat och gör "dutty wine"...går upp och står på huvudet, samtidigt som jag shakar, landar i spagat, tar tag i benet och hoppar ner i en "dutty wine" igen...fast en annan slags lixom.

Shiet publiken skriker skit mycket, jag e helt svettig och musiken tystar ner. det gick bra. jag ställde mig i hörnet och iaktog sedan dom andra dansarna som skulle daansa och göra sin grej lixom..
Allt gick bra, en efter en åkte ut.

Tävlingen fortsatte nere på dansgolvet och alla stod i en stor ring rut om kring en, väldigt trångt men det funkade. tillslut var det jag vendela och två tjejer kvar i finalen. jag och den ena tjejen fick tävla mot varandra...det gick jätte bra för mig fick lite panik och en liten blackout men ingen märkte det (som tur var). dom tog mig och den ena tjejen och vi tävlade mot varandra, sedan så fick publiken rösta på vilken som var bäst. den so fick högst "ljud"...alltså den som hade flest som skrek på en gick vidare och det blev jag.

tillslut så var det jag och vendela kvar i finalen, efter att ha slagit ut alla andra och även förra årets vinnare, som är tung på att dansa. Det känndes lite skumt eftersom vi aldrig tävlat mot varandra och eftersom att vi är kompisar och dansar i samma dans grupp och tävlar par tillsammans i vanliga fall i hiphop/street. Vi vet ju vad den andra är bra på och sämre på lixom. men vi körde på bara och tillslut så skulle publiken rösta på en av oss.....

det pirrades och spände i hela min kropp, ville att det skulle bli jag och önskade det med, men jag var osäker, för hon gjorde väldigt bra ifrån sig. och jag fick ju en lite blackout... publiken röstar på henne först och gud så många som skrek.
Alla bara jublade och vrålade. Sedan så var det min tur och samma sak där jag hörde så många skriv och vrål...plötsligt insåg jag att folk jublade mer för mig...OMG det betydde...att...jaag.....omg..

Sedan så hör jag dom säga: swedish national dancehall queen 2008 is....Bintaaaaaaa
Jag blev så hääääär glad...shiet jag vann!! asså kännslan, om ni bara fattade trodde aldrig att det skulle hända mig..
Trodde aldrig jag skulle klara att komma upp på scenen levande ens. men nu vann jag - shiet vad bra jag är!

Dom kom in med kronan och satte den på mitt huvud och gav mig ett band runtom där det står att jag vunnit, jag fick en champange flaska och jag vann SUMMERJAM festival biljetter i tyskland , Åååh mitt liv e dunder just nu.
Sitter och beundrar min krona, ska nog gå ut och röka, har fortfarande inte smält själva tanken att jag vann...
men jag är jätte glad och stolt över mig själv..svensk dancehall queen mästare!! Inte dumt, pass att jag kom 6:a i SM jag vann det här, det e roligare & bättre priser!

Nu ska jag avsluta, bilder kommer upp senare...nån dag under helgen, vet inte vilken än...men nån dag.
 pusss på er alla, mina unika läsare!!

Nu har det kommit upp lite bilder ssom ni ser, några kan ni hitta HÄR!!



Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

GRATTIS till dig vännen!!



Just det... du! Storstädningen väntar här hemma! ;-)

2008-06-13 @ 20:44:18
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: ESS

OMG GRATTIIIIIIS!!

HAHAHAHA FY FAAAAAN VA SKÖÖN DU ÄR!!!

Tänk du som inte ens trodde du skulle få vara med, vinner HELA SKITEN!

Sluta ALDRIG dansa. Få ALDRIG nog. Vissa är bara födda för att dansa, andra är födda för att sjunga men DU, du SKA dansa. De e SÅ din grej!!



Är verkligen riiiiktigt glad för din skull!



Grattis än en gång gumman!

2008-06-13 @ 21:36:39
URL: http://3ess.blogg.se/
Postat av: ESS

OMG GRATTIIIIIIS!!

HAHAHAHA FY FAAAAAN VA SKÖÖN DU ÄR!!!

Tänk du som inte ens trodde du skulle få vara med, vinner HELA SKITEN!

Sluta ALDRIG dansa. Få ALDRIG nog. Vissa är bara födda för att dansa, andra är födda för att sjunga men DU, du SKA dansa. De e SÅ din grej!!



Är verkligen riiiiktigt glad för din skull!



Grattis än en gång gumman!

2008-06-13 @ 21:36:50
URL: http://3ess.blogg.se/
Postat av: Cel'Dara

Grattis till vinsten!

Men säg till morsan att städning minsann inte lämpar sig för en drottning! :-P

2008-06-13 @ 21:59:18
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Tonårsmorsa

ESS: Du har HELT rätt! Binta ska dansa, INTE sjunga, tro mig! :-D Det vore inte snällt mot oss övriga i världen! :-)



Cel'Dara: Då får hon skaffa tjänstefolk och BETALA dem! :-) From the QUEEN of my house! :-D

2008-06-13 @ 22:37:36
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Allie

Grattis :-) Fan va grymt!

2008-06-14 @ 00:15:55
URL: http://juicyallie.blogspot.com/
Postat av: AlterEgo

Ett stort jättegrattis till dig! Blir så glad för din skull, hoppas det var någon som filmade också, är så himla nyfiken hur det såg ut :-D

2008-06-14 @ 00:48:03
URL: http://resonerar.se
Postat av: Jen

Godmorgon :)

2008-06-14 @ 10:26:19
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Ashes

Har inte du några bra tips på bra dancehall musik att dansa till?

2008-06-14 @ 13:07:00
URL: http://www.asheswiththelashes.se
Postat av: Binta

Tack allihopa för alla fina kommentarer.

ashes: jag gillar allt med beenieman..:)

2008-06-14 @ 15:42:45
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Angela

ÅÅÅH shiiiiiiiiiiit vad grym du är.

du får visa lite bilder sen...



GRATTIS!

2008-06-14 @ 17:06:05
URL: http://aangelaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wow, grattis!

Förresten är du bra på att skriva så man blir intresserad av att läsa mer. :)



Varför fick du inte dansa för?

2008-06-14 @ 17:39:24
Postat av: Anonym

Grattis!

Du skriver på ett sätt så att man blir nyfiken på att läsa mer :)



Men vrf fick du ej dansa från hela början?

2008-06-14 @ 17:40:41
Postat av: Afrobella

Wow wow wow jag som har gått förbi den postern ett antal ggr och undrat om man inte skulle gå. GRATTIS GRATTIS! Du kommer ÄLSKA summerjam, har vart där 2 år i rad. Det e bara BÄST!!

2008-06-14 @ 20:09:36
Postat av: AlterEgo

Du har lagt upp fel adress till bilddagboken det skall vara http://winniecoker.bilddagboken.se/p/main.html

annars kommer man inte in eller direkt till själva albumet för bilderna 12/6

http://winniecoker.bilddagboken.se/p/dayview.html?t=1213221601&id=223295004

2008-06-15 @ 19:36:34
URL: http://resonerar.se
Postat av: Anonym

Ett STORT GRATTIS från oss i Sundsvall.

2008-06-16 @ 09:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0