UppsalaReggaeFestival Dag 2

Det började med att jag vaknade jätte tidigt på morgonen, var as glad för att det var dag 2 på festivalen och för att jag hade haft så fruktansvärt roligt dag 1. Jag vaknade ganska tidigt, tog en dusch och började fixa mig direkt. tjejerna var redan på väg till Sanna så jag hann inte ens äta någon frukost innan jag och Khaled gick hem till min lägenhet för att hämta lite grejer innan vi skulle hem till Sanna. hemma hos sanna blev det inte mycket till förfest för vi ville åka tidigt eftersom att junior reid skulle uppträda ganska tidigt, men tyvärr så miossade vi honom iallafall :P hahaha

Vi kom dit ganska så sent men vi kom i lagon tid till att Graundation skulle uppträda och självklart så stod vi längst fram. 40 minuter efter honom så skulle Richie Spice uppträda och vi stod kvar dom 40 minuterna eftersom vi ville ha bästa möjliga plats längst fram vilket vi självklart hade. efter det så stod vi kvar ytterligare 40 minuter innan det var dags för Sean paul att uppträda så ni kan ju bara tänka er hur många timmar jag stod vid scenen utan att kissa eller att äta något, jag hann ju inte ens äta frukost - hahaha ( jag vet jag är galen). fattar inte ens själv att jag orkade lixom. Mitt i allt under graundation så dök det upp en liten Mabou med min bäst kompis Sofia. Självklart så var lillebror där det finns inte ett endaste år som han har missat av URF sedan han föddes, tänk dig vad många artister han kommer att ha sett när han är typ 20 haha =)

Mabou kom dit med mammas kompis karin eftersom att mamma har ont i ryggen och inte kan gå så tyvärr så missade hon årets festival, stackars mamma lite avis för det är hon lätt, speciellt eftersom att det var hon som gjorde så att vi ungar ens lyssnade på reggae. Det spelades lixom jämt i mitt hus sedan jag föddes och högsta volym vid städning. Ibland om någon komis kommer och säger : aa har du hör den här låten med t.e.x. Don Carlos så har jag oftast hört den eftersom att mamma har pumpat sådan musik sedan jag var liten. Ibland kan mina kompisar säga : men den är ny, alltså låten. jag bah Öh nej det är den verkligen inte, den är hur gammal som helst. bara för att mina kompisar "upptäckte" den nu lixom 20 efter att den släpptes så tror alla att den är ny. sådant är ganska kul faktiskt.

Hur som helst tillbaka till Grundation. Dom gjorde ett bra uppträdande jag vfar nöjd och det var nog dom flesta som stod där med. Efter det var det ÄNTLIGEN min ÄLSKLING Richie Spice. Jag dör för honom, han är fan bäst. han var jätte bra live och på scenen med :) helt otrolig! Trodde jag skulle dö när han vinkade till mig från scenen ( ah jag vet det låter töntigt, men sorry jag älskar honom) och när jag fick släng pussen, asså då slog det slint i huvudet på mig - hahah

Efter Richie spice så var det sean pauls tur att uppträda och mabou var så glad så glad, den lilla sötråttan. Han fick vara med, sitta på kompisars axlar och så fick han sitta på insidan av gallret som publiken står emot eftersom att det blev ganska så mycket tryck då det var sean paul som skulle uppträda och det var mycket fjortisar så ni kan ju fatta att folk knuffades en hel del. Efter en stund kom en kompis fram till mig och frågade om han fick ta med Mabou backstadge och sedan upp på scenen självklart så svarade jag JA. Ååh så glad lillebror var när han kom till baka.

Han fick gå upp på scenen och sitta där och kolla på uppträdandet från scenkanten, han fick hälsa på sean paul och så fick han en handuk av honom, hahaha söt han va. Efter det så gick jag och lämnade honom till karin mammas kompis för han frös. Han fick värma sig och sedan så höll han på att somna i bilden så lillasyster Isa bestämde sig för att gå hem med honom, jag följde med en bit. Nu var man fri från barn/små syskon och pojkvän så då var det bara att FESTA och dansa i öl tältet och det var dunder =D Sedan så får bilderna tala för sig, om ni undrar något...fråga bara!

-Bless


Dagens outfit

närbild

Malika, Jag, Mathilde & Vendela

Nadja,Jag,Junior Reid, Lara, Vendela,Mathilde & Fatma

Jag & Junior reid

Publik i väntan på grundation.

Evin & Jag

Nadja, Adiam & nicole

Publiken som kriga sig längst fram ;)

Grundation spelar.

Jag, shara & evin

Självklart står vi längst fram, mabou sitter innanför /under oss :)

Mabou på Hallos axlar

Sofia & Mabou

Anna,Sofia,Mathilde,Jag,Mabou,Frida & Bella

Richie spice

Richie Spice

Tjejerna :)

Mabou på bellas axlar

Sofias fin fina turban som jag gjorde på henne :)

Sean paul

Sean paul

Sean pauls publik från scenen

Mabou uppe på scenen när Sean paul uppträdde

Mabou va glad för handuken som han fick av Sean Paul

Fest i tältet =)

Fest i tältet =)

Fest i tältet =)

Fest i tältet =)

Fest i tältet =)

Vendela,Mathilde,Leo & Nadja

Ansa, Sofia & Paulina

Puss på Khaled

Dennis,Khaled,Jag,Josef & Parre

Jag & Nadja :)


Här kommer en liten filminspelning med som jag gjorde när Richie spice uppträdde med en jätte bra låt :)
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Coolt, men det kanske inte är så smart att dansa medan man filmar? ;-)

2008-08-13 @ 00:38:05
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Anonym

va najsa hängslen, vart har du köpt dom? =D

2008-08-13 @ 07:24:00
Postat av: Tonårsmorsa

Haha... Det låter som jag hjärntvättat er med reggae. Ni får gilla annan musik. Också...! ;-)

2008-08-13 @ 12:19:06
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Binta

Anonym: det är min kusins hängslen tror hon köpte dom på MQ, men det var skit längesen ;)

Mamma: hahaha nej det är bra att hjärntvättat oss med reggae, det är ju den bästa musiken :D

och var tror du jag ska göra...vara den enda som står still i publiken eller? :P hahaha

2008-08-13 @ 14:30:33
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: kochana

Verkar som om festivalen var sjukt nice trots allt. Tråkigt att det skrivs så tråkiga grejer i media bara. Jag känner en hel del som sket i att åka dit i år pga allt som var förra året.

2008-08-14 @ 12:40:05
URL: http://kochana.webblogg.se/
Postat av: Marion

Åh! Vad jag ångrar att jag inte åkte på urf..

2008-08-14 @ 15:46:40
URL: http://mprom.blogg.se/
Postat av: Sanna

ser verkligen fram emot din berättelse om dag 3 :D låter som en underbar upplevelse du vart med om :D Kram

2008-08-14 @ 19:21:58
Postat av: D

vad har du för tandställning?

den ser så jävla diskret ut..har du någon speciell eller är det en vanlig? jag ska skaffa tandställning snart därför jag undrar :P såg bra ut på dig haha

2008-08-14 @ 19:39:58
Postat av: rickard

Jasså du är kompis med Vendi. Har alltid velat gå och titta på er på någon danstävling eller nåt, men Vendi säger ju aldrig till när ni ska tävla, så det har inte blivit av. Det verkade på Vendela som om ni hade lite för roligt? :)

2008-08-14 @ 19:40:38
URL: http://komodose.blogg.se/
Postat av: becca!

hej jag heter binta, och jag har inte uppdaterat min blogg på 50 år /besviken 18åring!

2008-08-16 @ 10:15:47
URL: http://rebeccasmilevski.blogg.se/
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

FAAAAAAAAAN VA DU ÄR VACKER!!! Kommer du ifrån mocambique? POOOZIE<3

2008-08-16 @ 23:03:44
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://gratisgrodan.se/page/index.php?referral=3853

bli medlem där, du behöver endast värva 8 kompisar, för att få ett t.ex ett presentkort på hm för 500 kr. :)

2008-08-17 @ 17:23:51
Postat av: Binta

Becca: hahah älskling jag ska göra det, men mamma sitter helatiden vid datan så det blir lite svårt:P



LITTLE MISS LOUISE:Tack så jätte mycket, nej jag kommer från Gambia och sverige :)

2008-08-17 @ 20:06:13
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0