Och det stora blogg-priset går till......

Första så samlades vi 4 tjejer på hotellet som jag och mamma skulle bo på som låg nära Nalen på stureplan i Stockholm där galan var. Vi fixade i ordning oss och Vendela lockade mammas hår, jag satte upp det lite snyggt och sminkade henne. Sedan så bar det av i höga klackar mot galan. In på röda mattan och ett jobbigt ljus, det första jag ser när vi kommer innanför portarna var kissies ansikte. Och alla ni vet hur mycket jag stör mig på blonda små 14-isar som springer runt och tror sig veta bättre om alla andra. Nog för att jag så gott som hatar hennes blogg men människan var sötare i verkligheten än på bilderna som hon lägger upp i sin blogg. och då menar jag mycket sötare.

Vi tog våra välkomst drinkar och hängde av oss i garderoben. Det var en sor "tavla" där alla dom nomonerades blogg namn hängde i olika kategorier och där, ja precis där längst ner så hängde mammas namn under kategorin vardag. Jag tänkte : den sitter längst ner bara för att hon kommer sist säkert och det var nog fler än bara jag som tänkte så. Nån människar lite här o där slet och drog i mamma, ville prata och ta bilder med henne o det ena efter det andra. Det var roligt att se henne in acction mingla runt där med en massa folk som gillar att göra det som hon älskar...att skriva!

Jag blev lite trött på att stanna till hela tiden så jag och Vendela gick på våran egen upptäcksfärd det fanns dock inte så mycket att upptäcka utan vi drog omkring för allmänhetens skull bah. Ah juste jag glömde att berätta dagens besvikelse.
Kenza var självklart på plats och denna kvinna har jag  i alla dessa månader som jag lite då och då läst hennes blogg tyckt väldigt mycket om. Jag tycker att hannes blogg är intressant, trotts att den är 85% ytlig men det är faktiskt roligt att läsa den, och jag tror nog att väldigt väldigt många håller med mig eftersom att hon har sjukt mycket läsare...eller hur?!

HUr som helst när jag och Vendela var på "upptäcksfärd" så stötte vi självklart på henne. Hon var jätte söt och fint sminkad och fina kläder och hela köret men Åh så besviken jag var på att hon inte var Lika snygg som på bilderna i hennes blogg. Hennes läppar dör jag för i verkligheten med men resten, hon såg ut som vilken annan sminkad 17årig tjej med långt hår, JO jag LOVAR! det var ingen "aha upplevelse" att se henne. Jag trodde att hon skulle vara snyggare i värkligheten men icke sanicke =(.  Såg henne flera gånger under kvällen men hon smälte in bland alla andra människor.

Jag ver helt sjukt nervös när dom kom fram till mammas kategori och jag kunde knappt hålla mig jag lovar  jag var nog mer nervös än henne. Vi gick lite längre framm så att jag skulle kunna filma när hon gick upp på scenen, det vill säga om hon nu skulle få göra det. Jag höll och kneep mina tummar och tillslut så hade dom sprättat upp guld kuveret: och vinnare i kategorin Vardag i det stora blogg priset iår går till.... TONÅRSMORSA. Asså jag hoppade av glädje och skrek.

Jag, Karin & Vendela följde med mamma fram till scenen där det sa stopp eftersom att det bara var hon som skulle upp på scenen för att ta emot priset. Jag filmade henne som sagt och filmen kommer nog upp lite senare ikväll. Vi har tagit en massa massa bilder från galan som ska upp på bloggen. Det var riktigt roligt alltså, det kan jag lova. Efter alltihopa så slet och drog folk ännumer i mamma, men hon tog det som en riktig star ;)

Åh så stolt jag är över mamman min. Här under i inlägget är en tv intervjuv som hon var med i direkt efter att priserna delats ut. Och HÄR kan ni läsa intervjuvn med henne som är med i aftonbladet idag =) Gud det var så fruktansvärt roligt igår. Och jag är så stolt så stolt över mamma =). Tänka sig att hon vann det Stora blogg priset. Sveriges bästa blogg innom kategorin vardag, haha tuung hon e.  Det var jätte trevligt på galan, jag vade att ta med mig Vendela och mamma tog med sig Karin, Ante ( min morbrors fru).

jag och vendela skulle gå ut och röka då en fotograf skrämde mig genom att helt hetsad, stressad och hög röst sa att det var jag som var min mammas dotter och han ville ta kort på mig och direkt efter det så kom en journalist och frågade mig en massa frågor bland annat:  hur gammal är du? Jag: 19 snart 20 Han: okej men då är du ingen tonåring snart..? Jag: nej haha: Han : ska hon fortfarande heta Tonårsmorsa fast du inte är någon tonåring? Jag: hahah jaa så kart. ..osv..

Direkt när vi kommit in efter att jag hade varit ute och rökt så kommer det en till fotograf. Hon : hej är det du som är tonårsmorsans dotter? Jag: jaa (jag hadde en lapp på mig under hela kvällen där det stog att jag hatte binta och hadde bloggen Tonårsdotter) Hon: får jag ta en bild på dig och din mamma Jag: jaa Hon: okej vad bra efter intervjuvn med din mamma. Jag stog och väntade på att mamma skulle bli klar sedan så var det bara att börja "posa".

Tillbaka på hotellet lite senare ....lugnt och skönt ah. Jag och Vendela gick och köpte marabou och Coola. Ätligen av med skorna tänkte jag, efter att nästan ha fått "skavsår" efetr skorna. Vendela stannade kvar en stund men sedan så var hon tvungen att åka tillbaka till uppsala eftersom att hon har skola. Jag och mamma gick och la oss nästan direkt för vi var helt slitna och skulle upp tidigt på morgonen ;)...Men jag skriver mer ikväll och lägger in bilderna då =)




Kommentarer
Postat av: sara

fan vad kul att din mamma vann lr?! :D

ekta grym hon är... grattis grattis!

2009-02-03 @ 14:53:22
Postat av: Jennifer

du ska vara så stolt över din mamma gumman! PUSSS

2009-02-03 @ 21:21:11
Postat av: frida

åh vad roligt för henne.

GRATTIS :)

2009-02-03 @ 23:10:42
URL: http://miinime.webblogg.se/
Postat av: Janne

Kul att din mamma vann, men nästa år är det väl du som står där uppe... ;o)

2009-02-05 @ 00:53:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21512/
Postat av: BInta

Sara: jaa jag e så stolt över henne dte va faktiskt skiit kul =)

jannifer: tro mig det är jag =)

Frida: jaa det var det faktiskt, hon har kämpat!

Janne: haha aa det va kul, hmm vet inte om jag skulle kunna slå henne men det är ni läsare som avgör och röstar så det är ni som får rösta fram mig ;)

2009-02-05 @ 03:02:07
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0