Hengameh hänger på people nu, lagligt!!

I torsdags fyllde Hengameh 18år så igår, fredag hade vi hyrt lokalen i stenhagen för att fira henne. Det var sjukt trevligt och mycket folk kom det också. Musiken stod jag, Mathilde och Aida för så den biten kunde inte bli mer än perfekt!! Kvällens tema för tjejerna var klänning men jag och några andra bröt mönstret och det med flera anledningar.

1-Det var fööör kallt, kylan bet i mig och mitt hjärta frös nästan till is när jag var tvungen att vistas utomhus. 2-Det går absolut inte att dansa "ordentligt" i en fin (man sätter ju inte på sig en ful ) klänning och många "danssteg" blir automatiskt uteslutna och det är ju jätte tråkigt, eftersom att jag vill känna mig fri och kunna dansa precis hur jag vill. 3- jag hade helt enkelt inte lust med klänning. Så för att piffa upp min stil tog jag på mig mina babies (älsklings skor) som är sjukt höga vilket endå uteslutade många moves!. Men som tur var så hade jag varit på dansträning precis innan så jag hade faktiskt med mig ett par bekväma skor och jag kunde inte hålla mig  från att byta ut "my babies" till ett par crack (vanliga) skor!

Festen höll på till ca. 24.00, då alla rörde sig mot bilar, bussar,taxi o ja venne vad för att bege sig in till stan och vidare mot people en klub i stan. Jag valde att inte gå ut för att jag orkade inte, gillar inte people så mycket, det brände i plånboken, tyckte inte att det var lockande när vi väl var utanför, musiken är oftast dålig, jag var vrål hungrig, hade skit ont i fötterna, skande min baby och ville sova så jag bestämde mig för att inte följa med in.

När shiva och Negin skulle gå in på people så kollade vakten noga, noga på hennes legitimation och sedan så nekade han henne för att han inte trodde att det var hon på bilden och självklart så blev alla chockade och det blev direkt en massa tjaffs om diskriminering hit o dit. Den andra vakten ber då tjejerna att be polisen kolla upp om det verkligen är hon eller inte. På andra sidan gatan så står det 5 poliser som ser ut att verkligen inte ha någonting vettit att göra så sara går fram till en utav poliserna. Idijot som hon är väljer hon en tjej polis direkt från helvetet (det var den otrevligaste människan jag mött på länge) tjejerna började förklara för polisen vad som hänt och vad vakten sa och polisen var helt spydig och otrevlig. Jag tog ett steg bak för jag klarar inte av poliser eller andra statliga människor som tror dom har makt i uniform och om jag skulle börja säga mitt och vad hon har rätt att säga, göra å inte göra skulle det bli bråk och jag tål inte poliser så det var lika bra att Binta bokstavligen höll käften!!

aja ingen hjälp fick man där inte, självklart. Negin blev jätte ledsen och började gråta och ville gå hem hennes pappa var redan på väg ner till stan med hennes pass så jag sa till henne att innan hon åker hem med sin pappa ska hon bara gå förbi people visa legget och passet, fråga om det är något mer dom vill ha BARA för att knäcka dom om att hon e 18 år.
Shiva ville verkligen in så hon lckas övertala negin om att hämta passet och gå in med henne. Dom pratade med vakt chefen, polisen och den vakten som hade nekat dom och självklart så fick dom komma in. Den äckliga tjej polisen och en manlig polis kom till ingången när dom såg att vi stod där (sneeky som dom är) och vakten bad polisen att kolla IGEN på legget OCH passet.

Innan jag fortsätter så ska jag kankse meddela att Negin (sedan hon tog leg fotot) har gått ner skit mycket i vikt och jag förstår att man blir osäker men passet är det INGEN tvekan om att det är hon på.

Dom står och tittar noga nog nog på passet säger att hon ska vända sitt ansikte hit och dit, kolla upp och ner, vara avslappnad i ansikten...bla..bla...bla.. och det enda jag tänkte va : ASSÅ FUCKING DRIVER NI? VA FAN STÅR NI OCH LEKER SMARTA FÖR ERA FUCKING IDIJOTER NI SER ATT DTE E HON, VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD OM HON TITTAR UPP OCH NER PASSET ÄR TAGET FRAMMIFRÅN OCH HUR FAN SLAPPNAR MAN AV I ANSIKTET!!! men som sagt jag stod tyst som en mus, eller nej jag stod och as garvade åt dom!

Sedan säger tjej polisen: ja på legitimatinet kan vi inte veta om det är hon så det kommer hon inte in med,men på passet är det hon. Jag tänkte : så två olika personer kan ha samma personuppgifter? coolt!! om dom inte visste innan är en sak, men efter allt kämpande och med båda två framför sig(LEG OCH PASS) så borde som ju förstå att det är hon på leget.
Aja tjejerna gick iallafall in tillslut och jag lyckades övertala sara om att åka hem. Så nu hänger hengameh på people lagligt gott folk, hela helgen varje helg och när hon tröttnat så drar hon vidare till BJ!!

Vi käkade på subway och kollade på film med arabisk text i kiosken innan vi gick mot bussen. När vi stod och väntade på bussen så dyker det upp en limosin från ingen stans och frågar om vi vill ha skjuts någonstans båda sa ja  och efter en halvtimme så satt vi i limosinen på väg hem till käraste nybygård, sen var det god natt. Lite bilder från lokalen ska jag också försöka att få med, kramisar på er.

-Bless n Love to palestina!

Födelsedagsbarnet & Lillasyster

Jenny Holm & Jag

Jenny Holm Lisa hakarman å jag

Sara Hengameh Lillasyster Jainaba, Evin Och Jag


En del av kvällen. Fler bilder kommer upp senare, annars kan ni hitta dom på FB (facebook) hahahha



Kommentarer
Postat av: Anonym

binta ta bort inlägget nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ahhahahahhaahha. alla dom var endå riktiga horungar å kvinnliga polisen va en av dom otrevligaste poliserna ja någonsin sätt å träffat på.

2009-01-12 @ 12:15:57
Postat av: Hengameh

HAHAHHA binta du knäääääääääääcckker hahahha <3

2009-01-13 @ 12:32:44
URL: http://hengamehocgsara.blogg.se/
Postat av: Lina

Min kompis råkade ut för exakt samma sak (med vakt och polis vid people), så jävla sjukt att dom kan förneka att det är hon på legitimationen. Blir så jävla arg på att dom tror att som kan stå och säga saker bara för att dom har på sig en äcklig uniform så det står ordningsvakt/polis på. Så onödigt att förstöra någons kväll sådär. Hur dom ens har mage att vara så jävla otrevliga. Dom borde ha bättre saker att göra. BOJKOTTA POLISEN FAN

2009-01-15 @ 14:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0