ALLT DETTA SNACK OM REGGAETON - HÄR KOMMER FAKTA!!

Lite Fakta om reggaeton (som jag hämtat från olika sidor på nätet så som wikepedia osv..):

Reggaeton har sitt ursprung i Panama och är en mix av musik från Jamaica och Latinamerika. Musiken har influenser från reggae, dancehall, bomba, plena, salsa, merengue, latinpop, bachata, hip hop, modern R&B och electronica. Dessutom är musiken blandad med rap och sång på spanska.

Reggaeton är en blandning mellan dancehallens råa attityd, spansk rap, lite salsa, hip-hop, reggae, en medryckande refräng och slutligen reggaeton-musikens utmärkande drag: Dem Bow beat. Denna latino-genre har sitt ursprung i Panama och Puerto Rico där den växte fram redan på slutet av 80-talet. Exakt hur genren uppkom tvistar fanatikerna fortfarande om... Namnet Reggaeton sägs vara en sammandragning av reggae-marathon, som de ursprungliga festerna kallades, och genren levde länge ett hemligt liv på klubbarna eftersom regimen ansåg den vara vulgär, våldsam och kvinnoförnedrande - skivutgivning och radio var inte att tänka på då. 2004 exploderade Reggaeton över hela världen då Daddy Yankee släppte albumet "Barrio Fino" med hitlåten "Gasolina". Dansen är utmanande och är främst en uppvisning av kvinnans mer sexuella kroppsdelar såsom t ex rumpan.

Ja så det kommer alltså från bla. JAMAICA och USA:S HIPHOP. Det gör alltså inget om man dansar hiphop eller dancehall till reggaeton så länge du håller takten och använder dig av rumpan. eftersom att det är en dans som dansas på ett "sexigt" sätt, man visar ju upp kvinnans sexiga kropps delar så jag anser att det absolut inte är något svårt eller något som inte vilken tjej som helst kan dansa ( we all got the body to make it lixom). Sätt på dig ett par sexiga kläder och gör en koreografi där du shakar lite bara så kan du dansa reggaeton!! För mig Binta Coker så är det här inte ens en dansstil, alltså allt man gör i reggaeton är BAXAT (snott) från (mest) dancehallen och hiphop / electro. så kan du dansa hiphop/street eller dancehall så kan du fani mej dansa reggaeton. Ju mer dans skills du har desto lättare har du (och förmodligen bättre) att dansa reggaeton. För mig är det mer en musik genre och det är något som jag inte alls lyssnar på för 5 öre lixom. Aja sluta säg att man inte dansar reggaeton för VEM SOM HELST KAN GÖRA DET!! sätt på gasolina (eller vad alla keffa reggaetonlåtar heter) och KÖÖÖÖÖÖR fullt ös hemma i vardags rummet bara. Min lillebror som är 7 år är i alla fall TUNG på reggaeton och han kör moves som vi aldrig någonsin har sett!! - hahahaha

Det är för många spansktalande människor som tror dom e bäst och kan mest om reggaeton bara för att dom rappar/sjunger på spanska lixom. Lägg ner skiten här har ni faktan in your faces bitches!!

Den här kommentaren fick jag på inlägget med klippen där vi dansade:
"Jag måste bara kommentera till dig binta, inte för att jag har något imot dig men jag tyckte inte det där va reggeaton. Jag är själv dominikanare och har dansat de i flera år och så där dansar man inte reggeaton, de där va dancehall som du försökte dansa till reggeaton musik." 

"jag är själv dominikanare...." Blaa blaa blaa ... det spelar väll ingen roll för om du nu har dansat så mycket så kan du ju slänga upp en video på dig när du dansar så ska vi nog kunna hitta några fel där med!! som sagt ingen kan snacka vare gäller dansstilen reggaeton det är din egen tolkning av olika stilar så som dancehall & hiphop, salsa bachata, locking eller hur du nu vill lägga upp det. blanda alla shiet och håll dig till rytmen bara ;) Det var allt från mig och nu lämnar vi det här bakom oss, eller så drar ni till en annan blogg och diskuterar detta. För ja pallar inte diskutera det här i min blogg. Nu går vi vidare i livet!!

HOTTEST:
Binta, jag vet att du brinner för din dans och att du älskar dancehall.
Men dancehall är mer än dutty whine och munga låtar.
Dancehall är 20% stå på huvudet och shake it.
Det krävs mycket att dansa dancehall som Keiva, och det finns inte en enda tjej i sverige som dödar på dancehall, ingen skillz, ingen bowdown, ingen ingenting.
Jamaikanska kvinnor dansar sin dans bäst.
Alla andra kan ju pröva sig fram men ingen imponerar som orginalet.
Men forstätt och göra det ni tycker om, men ni kommer aldrig att komma upp på the WOW nivån.

Mitt svar: Ja det är absolut mycket mer än dutty wine och munga låtar, som att jag inte vet det lixom. Ja det finns mycket mer i dancehall än att stå på huvudet och att kuna shaka. Jag brukar säga att det finns två olika sorters dancehall en mer "femiinin vibe" och sen den lite mer "hårda tunga" dancehaller som oftast killar gör (tjejer med). Jag gillar mer den "mjuka feminina viben" då du lär dig kontrolera kroppen på ett sjukt sätt och även om man "shakar" eller "winear" så finns det typ 100 olika sätt att göra detta på och att kunna behärska och röra kroppen på alla dessa sett ( vilket jag e långt ifrån) är något jag verkligen skulle vilja kunna. och ja det krävs mycket för att bli så duktig men du kan inte säga att sveriges bästa dancehall dansare är dåliga. Sillz och bowdown är två mycket, mycket bra dansgruppen (enligt mig) och jag själv dansar i Blackout som också är bra. Vi är tre olika grupper som har sitt ursprung från tre olika städer vi alla dansar dancehall på 3 olika sätt och alla är vi duktiga ( BÄST ) i sverige ( vi bor ju inte på jamaica ) så varför ska vi jämföras med dom?. Det är ju självklart att det finns helt sjukt mycket grymmare dansare i jamaica än i sverige precis som att det finns sjukt mycket duktigare hiphop/street dansare i usa, kolla bara americas best dance crew dom gör grejer som dansgrupper i Sveriga bara kan drömma om. Så ska vi snacka så där så kan ju "vi" svenskar vara stolta över våran smågrodorna som vi e bäst på... eller hur? hoppa runt stången på midsommar afton lixom. Ja jamaicanska kvinnor dansar "sin" dans bäst, usa har sin hiphop/locking/popping (flera street stilar) och vi svenskar kan ju va glada över som sagt, SMÅ fucking GRODORNA!!

Man kan ju inte sitta och tänka så där..? och är det någon eller några som har bäst chans att komma på en topp nivå innom dancehall så är det väll endå någon utav dom kändaste dancehall grupperna som vi precis har nämnt och ingen annan... eller hur?! Skulle några av oss bara sticka iväg till jamaica ett år och dansa så lovar ja dej att vi skulle ha utvecklats med storm och dansat skallen av alla haters! BIG UP FÖR ALLA SVERIGES BÄSTA DANCEHALL DANSARE ( skillz, bowdown & Blackout ) KEEP IT UP!! vi låter inga haters (som säkert själva dansar sämre än oss) stoppa oss =)


Blackout !!
Tack till alla som lämnat fina och stöttande kommentarer =)


Kommentarer
Postat av: stockholm.

NI ÄR INTE BRA PÅ DANCEHALL OCH SKILLZ SUGER. DOM ANDRA KÄNNER JAG INTE TILL. MEN NI DANCEHALL DANSARE TROR ALLTID ATT NI ÄR NÅGOT BARA FÖR ATT DET ÄR NYTT I SVERIGE!!

2009-09-30 @ 17:40:29
Postat av: Anonym

bowdown dansar knappt dancehall dom dansar bara hiphop och lite dancehall. dom har bara en dancehall dansare i gruppen och hon är helt okej. men det är sant att jamaicanerna är bättre. men gör det ni gillar och enligt mig så är din dansgrupp och skillz bäst på dancehall i sverige. Ni kör mycket olika dancehall stilar men båda är underhållande att se på! go for it båda grupperna!

2009-09-30 @ 17:47:54
Postat av: Mulattooo

jag älskar när du står på huvudet

du dansar med en pigg och härlig energi sluta inte med sånt som är grymt att se och sådant som faktiskt är svårt att göra bara för att 1% har tröttnat på det. jag hejjar på er!

2009-09-30 @ 17:51:53
Postat av: Mulattooo

jag älskar när du står på huvudet

du dansar med en pigg och härlig energi sluta inte med sånt som är grymt att se och sådant som faktiskt är svårt att göra bara för att 1% har tröttnat på det. jag hejjar på er!

2009-09-30 @ 17:51:53
Postat av: A

Jag har precis börjat på dancehall har tagit 6 lektioner nu på hösten och jag älskar det

Man känner sig pigg och fri. dom som klagar är bara avundsjuka på dig och dom andra dansgrupperna för ni alla är jätte duktiga. bry dig inte om kommentarerna

2009-09-30 @ 17:54:39
Postat av: Vendela

FUCKING MÄNNISKOR KAN NI SLUTA VARA SÅ ANTI HELA TIDEN??? DET ÄR INTE SÅ ATT DET GÅR UNDEBRART BRA FÖR OSS FÖR ATT VI ÄR DÅÅÅÅLIGA?? NEJ VI ÄR TUNGA OCH VI GÖR DET VI GILLAR, VI BAXAR INTE SAKER FRÅN ANDRA UTAN VI KÖR VÅRAT EGET RACE!



"Stockholm" kan ju visa hur du dansar själv om du är så duktig - SEN kan vi ju diskutera vad som kan klassas som "bra" och "dåligt"..



Är i vanliga fall inte någon som flippar, men nu börjar det fan gå för långt, sluta hoppa på binta (framförallt) med skit sakert OM du själv inte har något att komma med.



Kom med vettiga saker om ni ska kommentera, dom kan vara "negativa" men nödvändiga..



KYSS OCH SMEEK, LINGONSTEEK!!

2009-09-30 @ 18:22:05
URL: http://veendelaan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är ganska säker på att du fick sista ordet. Fast å andra sidan är jag j'vligt nyfiken på vad de har och säga nu.



"Reggaeton is a form of dance music that first became popular with Latino youths in the early 1990s based on spanish reggae from panama which was invented on 1970s. It blends reggae and dancehall with Latin American genres such as cumbia (a backbeat type of latin music, originating in Colombia), bomba and plena, as well as hip hop."



- Wiki.

2009-09-30 @ 18:50:09
Postat av: Anonym

SHIIIIIT DET LUKTAR AVUNDSJUKA !!!!!! orka jiddra, bara för att brudaran kan dansa och ni vet inte ens hur man går framlänges lixsom .. som barn!!! väx upp fan om ni är så fucking missnöjda med er själv klaga hos eran mamma eller va fan som helst ....

2009-09-30 @ 19:21:28
Postat av: hanna

shiieet va mkt skiit folk snackar!!! damn girl asså i would give my left arm to be able do dance like u do ; ) shit folk snackar ingen talang hit o dit vaddå fan du har ju en pokal att prove them wrong wit...kids theese days! gör din grej du e grym! stunt on theese hoes hahaha

2009-09-30 @ 19:40:53
Postat av: stockholm.

NU BLEV ALLA HELT PLÖTSLIGT ARGA BARA FÖR ATT MAN LÄMNAR SIN ÅSIKT!! JAG TYCKER VERKLIGEN INTE ATT DANCEHALL ÄR EN DANS FÖR DET FÖRSTA. OCH SILLZ OCH BLACKOUT KAN VERKLIGEN VERKLIGEN INTE DANSA DANCEHALL (OM DET NU ÄR EN STIL) OCH JAG HAR KOLLAT IN DOM HÄR BOWDOWN MED SOM SUGER OCH ÄR ÄNNU SÄMRE! ASSÅ PLEASE... SKAFFA ER ETT LIV ÄN ATT LEKA JAMAICANER I SVERIGE LIXOM. JAG HAR INGET EMOT DANSARNA PERSONLIGEN FÖRUTOM ATT JAG BARA STÖR MIG PÅ BINTA OCH MELPOS ATTITYDER... OCH SOM JAG SKREV INNAN, SLUUUUTA LEK JAMAICANER. (skäm inte ut oss, jag är jamaican) JAG HATAR NÄR VITA TJEJER LALLAR RUNT OCH TROR FÖR MYCKET!

2009-09-30 @ 19:52:55
Postat av: Haters make us rise!!

Jag bara råkar glida in i den här bloggen bara för att jag ville kolla videor från sm tävlingen som ja hörde att du vann Binta, grattis =)< och grattis vendela till en andra plats =).



Men när jag sedan läser kommentarerna så blir jag helt chockad över hur folk orkar bry sig och bara klaga och försöka sänka andra människor ( vilket dom inte ens lyckas med ) Binta ditt inlägg var jätte bra skrivet och du fick nog med allt! sanning är det också! Du som skrev att du var jamaican kan åka till arlanda och ta första bästa flyg tillbaka om du är här i Sverige med den där attityden. Det finns vita tjejer (som du kallar binta och Melpo) som dansar tio gånger bättre än svarta jamaicaner. jag VET för jag har varit i jamaica och jag vet för jag har dansat för melpo!! så jag vet vad jag pratar om.



Bry er inte tjejer. Dancehall är den popularaste dansen i dag på alla dansskolor som har kurser i dancehall och jag vet hur bra ni är så skit i avundjuka människor.



kram från ännu en dancehall dansare, fast inte på lika hög nivå!

2009-09-30 @ 20:00:32
Postat av: blessed love

Skänker lite love här.....ni e skiiit bra!!

Skit i alla negativa komentarena, folk har inget liv,folk älkskar o hata av ngn konstig anledning

fortsätt me de ni gör =)bless

2009-09-30 @ 20:36:00
Postat av: Lisa

"Stockholm" läs igenom det du skriver. Du kan inte vara mer än 20 år. Haha!

Och vad har det här med hudfärg att göra?! Skrattretande.



Du borde veta vad dancehall är, för du är trots allt en jamaican, eller hur?! (du skriver "om det nu är en stil") Haha!

Antingen är man en jamaican eller inte. Det går att imitera en jamaican, javisst, men då vet/ser man om det är spel/äkta eller falskt.



Bara för att man dansar dancehall, hiphop, samba, whatsoever, betyder det inte att man försöker va this and that.



Då kan du lika gärna säga att Jag som vit tjej vill vara svart bara för att jag lyssnar på Rnb.



Du är SÅ bitchig :D Iwanttoslapyou,hihih



2009-09-30 @ 20:43:12
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

stockholm. : Vilka SM-tävlingar har du själv vunnit, eller ännu hellre: vilka Jamaicanska danstävlingar har du vunnit? Menar du att icke-Jamaicaner inte får dansa dancehall?



Åsikter som dina brukar jag kalla rasistiska och rasism luktar lika illa varifrån de än kommer!!



Du skriver: "JAG HAR INGET EMOT DANSARNA PERSONLIGEN FÖRUTOM ATT JAG BARA STÖR MIG PÅ BINTA" Varför kollar du i så fall hennes blogg, bilder och videos? Det känns som om du kanske borde sluta hata så mycket och försöka skapa dig ett eget liv. Ett liv som du trivs med i stället för att försöka klanka ner på andra och komma med pinsamma uttalanden som faktiskt säger mer om dig än om Binta...!



Om du inte gillar deras dans, so what? De har uppenbarligen kommit längre än dig i alla fall...!

2009-09-30 @ 20:53:24
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: danny

Ni suger, wikipedia stämmer inte alltid.

2009-09-30 @ 21:21:45
Postat av: mathiilde

hahahahah DENDÄR stockholms guzzen kan hålla tyst fan .. ANONYMA SHIT !! snälla kan du lägga upp en video på dig så får vi se hur du dansar . BARA FÖR ATT DU ÄR JAMAICAN BETYDER DET INTE ATT DU KAN DANSA SOM EN DIN LILLA SKITHÅLA, SNÄLLA VISA MIG NUUUUUUUUU JAG VILL SE .. DU ÄR SÅ MOBBAD STACKARN

kolla vad du skriver " skaffa er ett liv" ÖÖÖH vem fan ska skaffa sig ett liv som klickar fram bintas sida och kommenterar sånt som du gör ? shit vilken energi du har .. TRÅKIGT LIV ELLER?

foppan

filma dig själv så får vi se hur du ser ut din lilla sak !!! U MAKE US RISE BIATCH ;)



take it ore live it.. kingston girl !!

2009-09-30 @ 21:25:37
URL: http://mathiilde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag vet att vi har gått vidare i livet nu, men jag måste bara skriva en grej. Jag tycker att allt som du gör med dansen är positivt. Att du syns och skapar uppmärksamhet runt de här dans stilarna gör ju bara att fler blir intresserade, vilket gör att nivån på dansen kommer bli högre snabbare. Det lär ju vara svårt att utveckla dans stilarana här i Sverige om ingen dansar dem. Här sitter jag i en annan del av Sverige och är skit frustrerad över att det inte finns några danskurser i de här stilarna här. Men om några år finns det nog det, och det kommer man säkert kunna tacka dig och dina dans polare för! ville bara säga det!

2009-09-30 @ 22:04:11
Postat av: Binta

stockholm.:Åk tillbax till Jamaica, vi palla ej med jobbiga bitches som dig... och jo VITA tjejer kan dansa! Varför stör vår attityd dig? jo för att du känner dig hotad och utklassad!



danny:

Ni suger, wikipedia stämmer inte alltid.

Svar: Din mamma ÄR wikepedia!! och det är sån jävla tur att just det jag skrev inte ens kommer där ifrån mohahahahha har läst på där men inte tagit någon text där ifrån, det fixade lisa ;) konstigt att flera dansskolor, och sidor som handlar om reggaeton skriver samma sak... jäkligt konstigt hörre du!!



2009-09-30 @ 22:06:31
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: mathiilde

din mamma e wikepedia på riktigt

2009-09-30 @ 22:07:03
URL: http://mathiilde.blogg.se/
Postat av: Lisa

Danny, privata personer kan redigera texter på wikipedia. Då kommer det med personens text + IP-adress. Det vet jag har och har sett det.



Wikipedia stämmer OFTA.

Det är upp till var & en om hon/han tror på texten eller inte. Och i detta fall gör jag det då jag läst på flera ställen och hittar liknande historier, fast skrivna på helt olika sätt.



2009-09-30 @ 22:20:01
Postat av: ida

hey du "stockholm" , sluta snacka så mycket skit och sluta vara så rasistisk innan folk flippar heeelt assså, shut the fuck up och sluta vara så jealous bara för dom kan dancehall och inte DU! äre inte så att just dancehall kommer från just DITT JAMAICA, och neeej juste vita tjejer kan ju inte dansa, men din mammma att vita tjejer inte kan dansa shallas skämmmig fyfan, binta vendela mathilde U KILL THEM ALL BITCH ASS OUT THERE AND U KNOW THAT!

2009-09-30 @ 22:38:22
URL: http://babyboniita.blogg.se/
Postat av: Anonym

Binta du är fett grym dansare folk vill att du(ni ska jobba åt dom (dansa) för att ni är bra annars skulle dom väll inte anställt er. fortsätt så du är grym.



ey du stockholm !



Om du är jamaican själv och stör dig på att dom dansar dancehall, så borde du väll veta att dancehall är en dansstil eller ? :S, du är ju jamaican som du påstår. Okej men om du är ute och festar så dansar du bara dancehall eller bara för att du är jamaican. Men hoppas du får en fet box på käften när du blandar in andra dansstilar när du dansar. Du är patetisk och knäcker dig själv ;) fortsätt så ;) du kommer komma så långt !



2009-09-30 @ 22:39:27
URL: http://krike.blogg.se/
Postat av: Eris

STOCKHOLM:



Jag vet vem du är. Jag vet precis vem du är, och är det någon som ska sluta leka så är det du.

Personligen så tycker jag du ska skämmas som vågar uttala dig om skillz och melpo med tanke på allt de har gjort och gör både i sverige och back a yard på jamaica, senast nu har melpo spelat in en film och varit chefskoreograf med några av de jamaicas bästa dansare, sample six, cadillac crew mfl.



Om du nu ska kalla dig jamaican (hahaha...) så tycker jag i så fall att det inte är vettigt någonstans att du nedvärderar din egen kultur och säger att dancehall inte är en stil. Säg det till bogle (r.i.p.), säg det till black roses, säg det till ice (r.i.p.), mad michelle, ding dong, overmars, black blingaz, keiva och alla andra som lever för dancehall!

Som går på alla fester alla dagar i veckan och dansar för att ge folket något.

VAD FAN GÖR DU?

Och att komma och säga att dancehall är så nytt, fan vad dålig koll du har i såfall för redan 2006 började folket uppmärksamma det.



ELLER MÅSTE JAG SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER FÖR ATT DU SKA FÖRSTÅ? OOOJ BLEV DU ARG NU FÖR ATT JAG SA MIN ÅSIKT?

SER JAG DIG PÅ KLUBBEN IGEN SÅ KOMMER DU FÅ I DIG DET LOVAR JAG.



Jävla badminded subba.



Dancing is global, glöm inte det.



/Eris



2009-09-30 @ 22:50:53
Postat av: Anonym

VARFÖR HAR DU PROBLEM MED ATT TA EMOT KRITIK KVINNA?? VÄX UPP

UTAN KRITIK KOMMER DU INGENSTANS.

2009-09-30 @ 23:58:55
Postat av: Anonym

Du och vendela är så jävla duktiga på att dansa helt seriöst, never mind what other bitches say, listen to this bitch! haha big up verkligen!



keep doin ur thing!!

2009-10-01 @ 00:00:49
Postat av: Melina

binta, gillar din stil, gillar din dans,men varför ska ta bli så upprörd när någon okunnig ska komma och predika och lägga så dumma komentarer? jag vet att DU VET att du är duktig. så lägg inte ner din tid på dessa människor för att de gillar det!!! tro mig de gillar att få dig upprörd!!!!!!!!



/ Melli från stockholm!

2009-10-01 @ 00:21:42
Postat av: Anonym

det är faktiskt lite sant, du hade lite mer dancehall när du skulle dance reggaeton,men endå var du grym där. Och du borde endå ha respekt för reggaeton, ja tänkte på när du skrev " alla keffa reggaeton låtar. Reggaeton är endå grymt=)

2009-10-01 @ 01:18:01
Postat av: Sara

BOOOWDOOWN äger alla! ni e ingenting gämfört med dom..

2009-10-01 @ 01:21:15
Postat av: Jodie Virgo

Jag vet inte vem Miss Stockholm är men jag håller absolut med henne.



Binta och Melpo, Thala, Klara och alla andra kaxiga små flickor som avgudar dancehall är bara ett gäng patetiska tjejer som har för mycket fritid.



Det kvittar hur många gånger tjejerna reser till Jamaicao och går på Passa Passa och har sex med jamaikanska killar eller barn med dom, eller hur många youtube videos dom spanar in och studerar av ding dong eller overmars, ni har ingen äkta talang.



En äkta dansare behöver inte stå framför en spegel, än äkta dansare behöver inte repetera sina moves om och om igen, en äkta dansare stjäler inte moves från andra, du kan INSPIRERAS men du Binta och skillz ni kopierar äldre Sean Paul videos och Mr vegas videos rakt av, det är inte classy eller original.



Jag är också trött på att se vita tjejer leka jamaicaner, Binta är i alla fall halv african vilket är grymmt bra att hon gör något som har med hennes afrikanska sida att göra, medan dom andra i skillz är ett stort skämt.



Ni kommer med tråkiga argument som "Dancing is global, alla får dansa vad dom vill" osv, JA, DET ÄR KLART NI GÖR DET NI VILL I SLUTÄNDAN, men slutak leka små dancehall queens, vi har nog med vita tjejer som gör allt för att efterlikna oss, kolla bara på Lisa och alla andra i andra länder.



Dancehallqueen Europe....Tyskland har sina tjejer, England, Polen, Italien, men Sverige och Danmark har ingen för att människorna här är kassa på att organisera sig.



Tack gud att vissa av er tjejer har afrikanska rötter iaf, för hade en svensk tjej någonsin vunnit en dancehall tävling i sverige så hade jag hängt mig.



Anyways, sluta kopiera youtube tjejer och dancehallhoes, sluta leka jamaicans



melpo är den största wannabeen i hela stockholm, hälsa henne det.



Jag är trött på att se svenska brudar i Kingston som reser ner och leker coola, för att sedan posta sina bilder på sina myspace och flasha för allmänheten och tro att vi accepterar dom.



DEN ENDA ANLEDNINGEN till varför killarna i Kingston ger er 15 min of fame är för att dom vill knulla er eller ha era cash på något sätt, visa ticket outta yard.



Yuh shudda glad sum1 even notice yuh much less tek time type out yuh names!



stay deh and feel seh allayuh special

2009-10-01 @ 08:44:00
Postat av: TILL jodie virgo

hahahahahha vilken brud asså.

alla kan vara riktigt jävla grymma på dansa, man behöver inte komma från jamaica för att älska att dansa dancehall. Kopiera från youtube/wannabe? . Snälla sluta, ALLT du gör kommer från dig själv? Inget du sett och vill kunna själv? Grown up! Om du var mogen nog skulle du inse att allt handlar inte om vem som är från jamaica, eller vad du snackar om wannabes. Everybody loves to dance helt enkelt. Keep it to yourself!

2009-10-01 @ 15:23:15
Postat av: ullis

du ska inte tro på allt du läser på wikipedia. Reaggeton är latinos bajsmusik. Panama?? hahaaha kan lika gärna vara Bolivia isånafall.. reaggeton har funnits i sydamerika/centralamerika i så många år, men d var som dus krev låten GASOLINA som fick alla att börja "digga" d... =) kram

2009-10-01 @ 16:35:23
Postat av: Anonym

Vill ba säga att ni är fetttt duktiiggaaaa.. skit i alla andra som kommer med negativa kommentarer..De är bara avundsjuka bara för att ni kan dansa och skaka på götten och mycket mycket annat.. Och ni är dunderbara tjejer.. Det vet jag för att ja känner dessa flickot i BLACKOOUT väldigt vääl !!! Menmen det finns en massa HATERS där ute ... watch your back motherfuuckeeeers.. och alla ni som hatar.. SLÄNG ER I VÄGGEN.. Thats it for me// U know me :)M

2009-10-01 @ 18:12:15
Postat av: Midia :)

HAHA, jag tycker det är skitkul att se hur avundsjuka folk är hha.. liksom kommenterar dumt och tror att det skulle göra de bättre på dans. Snälla, lyft på rumpan och dra dig till danssalen.

Ni knäcker! :)

2009-10-01 @ 20:04:04
Postat av: Siima

Omg orka. Seriöst, vem fan bryr sig om man är jamaican eller inte?



De finns hudra svenskar som knäcker på magdans (ja e arab) och jag tycker bara att det är coolt. På många ser det mycket inövat ut dock, medan många araber "har det i sig", men who gives a fuck?! Så länge du har kul med det du gör!



Chilla med livet gott folk, finns det inte viktigare saker att lägga ner sin energi på än att attackera en tjej som älskar att dansa och får bekräftelse? Det är inte så att man stoppat er från att göra det?



Whatever, Binta, du vet vad jag tycker!

Fortsätt äga genom att göra det du gör bäst!

2009-10-01 @ 21:26:23
URL: http://siimamizher.blogg.se/
Postat av: ERIS

(förlåt till binta att jag använder din blogg såhär)



TILL "STOCKHOLM" OCH "JODIE VIRGO":



Okej. Om man är gillar dancehall och är vit så är man patetisk och har för mycket fritid men det gäller tydligen inte svarta?



Vad ska man göra om man är vit eller svensk då, SNÄLLA DELA MED ER NI SOM VET SÅ MYCKET!



Hur får vi dansa? Vilken musik får vi gilla?



Jodie kan inte du visa oss classy och original, lägg upp en video, jag vill så extreemt gärna veta vem du är, kom igen!

Du smutskastar ju folk hejvilt så kan man inte få veta? Är det några fler du ska snacka skit om, mike kanske? Eller just det han är svart så han är safe eller? Crime squad duger väl säkert inte heller för att de befinner sig i sverige.



På vilket sätt leker vita tjejer jamaicaner? Så man får alltså skylla sig själv om man föddes som vit, synd, inget man kan göra för så fort man närmar sig dancehall är man bara en liten wannabehora. Hör du inte hur det låter?



JAG ÄR VIT, JAG ÄR ZIGENARE, JAG SKÄMS INTE MEN DET MENAR NI ATT JAG BORDE GÖRA för att jag gillar dancehallmusik och är intresserad av kulturen utan att ha afrikanska rötter.



Vad ska man göra för att inte vara en wannabe i era ögon (förutom att inte vara vit), vad ska man göra för att inte vara för kaxig i era ögon (inte synas inte höras) ?



Men framförallt så vill jag veta: vilka fan är ni, vad gör ni och varför tror ni att ni vet allt?



Jag är så jävla trött på er internettuffa rasister alltså, det räcker med info14 och svenska motståndsrörelsen, ska vi få en jamaicaner som hatar svenskar i sverige också?

Jag vill veta hur ni tänker.

Maila mig och förklara vad fan ni är ute efter med att komma med såna här uttalanden.



[email protected]

2009-10-01 @ 22:27:14
Postat av: lou

Where is the love, the loooove the love?

Jag är ärligt talat trött på sånt här nu. Kan inte folk bara ta sitt huvud ur arslet eller. Det är så mkt hat just nu som florerar runt. Har själv fått hat-kommentarer för att jag är "vit" och dansar "afrianskdans" och "dancehall". Vad har färg med vad man dansar för dans? Vem säger att vita inte kan dansa, vem säger att svara inte kan dansa, vem säger att gula inte kan dansa. Vrf måste man komma från det landet där dansen växte fram? Don't get it. Ae end of discussion nu tkr jag. Väx upp folk! & en sak till: ingen rasism kmr någonsin försvinna om man hatar såhär mkt. det spelar ingen roll om det handlar om rasism gentemot vita elr svarta. Same same! Allt handlar om hat!

2009-10-01 @ 23:11:39
URL: http://rakelnordquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om alla kommentarer om reaggeton så måste du födas med dansen annars kommer du aldrig kunna dansa den, för att reaggeton är mer än mixade dansstilar och alla kan göra allting du gör på en månad så tro inte att du är en duktig dansare. För att så som du dansade på tävlingen så dansar alla på krogen där jag kommer ifrån. Så lycka till!

2009-10-02 @ 00:04:14
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Eris: TACK för den!!



Som jag skrev till "Stockholm" ovan: "Åsikter som dina brukar jag kalla rasistiska och rasism luktar lika illa varifrån de än kommer!!"



P.S. Får man kalla sig "Stockholm" som nickname, när man är Jamaican? Haha... Varför duger inte Kingston?

2009-10-02 @ 12:07:06
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Carro

hahahahah era bananer som kommenterar ANOMYMT kom och dansa då!? Visa vad ni går för! hahahhaha ni sätter förmodligen inte en takt rätt om tjejerna här inte hade talang skulle de aldrig bli bokade som de blir mm..mm.. SÅ AVUNDSJUKA!!! Stackars er, ni måste vara jättebittra som sitter och läser Bintas och Mathildes blogg och sen skriver hater-kommentarer. Vf tar ni er ens tid? NOLIFE.com, PRECIS SOM FARMVILLE PÅ FACEBOOK HAHAHAHAHAHA /CARRO

2009-10-02 @ 14:20:54
URL: http://aliciasmama.blogg.se/
Postat av: M

Patetiska människor som ens kan lägga ner sin tid på att trycka på tangentbordet för att skriva en riktigt onödig kommentar !



Binta du är grym på din grej, även vendela&mathilde !



Helt ärligt så ser jag inte så mycket skillnad på dancehall & reggaeton men i reggaeton verkar man avnvända rumpan mer. Och det verkar bara vara en dans som man kan latcha med. Men dancehall verkar handla mer om steg & koregrafier osv.



Och håller med din mamma till hundra, haha måste även påpeka att hon verkar hur gullig som helst.



Ta hand om er flickor & låt inte några avundsjuka snorungar påverka er på nåågot sätt !



take care !

2009-10-02 @ 19:14:27
Postat av: mathiilde Lee

exakt miss jamaica/ sthlm / allt FOPPAN NYSS DU VA JAMAICAN HELT PLÖTLIGT HETER DU " STHLM " SOM ÄR ETT SVENSKT STAD sveeeeeeeeeeeeeeeeeenskt !!

fuck gör du häär ? i sverige då om du sitte och och säger att du är jamaican och att man inte ska dansa de om man inte är jamaican ?

tror du själv på att dom som "uppfann stegen" inte ville att det skulle bli stort eller? tänk om han som uppfann stegen inte vill att JUST DU SKA DANSA DEN DÅ ? hahah det tror jag oxå om han hade sätt hur mycket du skämmer ut som med allt du sitter och skriver din SKIIT !! HITTA PÅ ETT EGET STEG SOM DU KAN HÅLLA FÖR DIG SJÄLV SÅ KAN DU VA NÖJD I DIN ANONYMA HÖRNA SORUNGE !! fett mobbad asså !!

2009-10-03 @ 20:06:01
URL: http://mathiilde.blogg.se/
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Binta: Haha. Dannys mamma kanske är wikipedia, men din mamma är med på wikipedia! Haha... :-P



http://sv.wikipedia.org/wiki/Fatou_Touray

2009-10-05 @ 20:42:21
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: sap

HAHAH asso dethär kommentarsfältet va fan i mig det roligaste jag varit med om! HAHA

2009-10-07 @ 21:29:54
URL: http://lostyouth.devote.se
Postat av: Anonym

PAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA jämför du dig med BOWDOWN???

2009-10-13 @ 01:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0