Lördag (dag/kväll)...

Vaknade upp (ingen baksmälla tack o lov) vid 1 tiden.
Min 2:a farbrors fru ringde upp mig och vi bestämde att jag skulle över dit en stund. Jag gick upp fixade till mig o käkade frukost med Sandra. Efter frukosten så satt jag och pratade en liten stund med farmor. Sen så traskade jag, Sandra och Farbror saihou (uttalas Ch) över till Farbror pa och hans fru Emma somdessutom är hög gravid. Magen hade blivit jätte stor och nu är det inte många dagar kvar innan jag får en liten mulatt kusin.. yeeei jag längtar =) de kommer bli världens sötaste unge, ja lovar !!

Vi var hemma hos dom ett bra tag och jag och Saihou började bråka direkt om vem som skulle logga in på Facebook ( datan överhuvudtaget) men han ville logga in på facebook, han har precis skaffat det så nu e han torsk (å säkert irriterad för att ja hänger ut hans torsk vanor i min blogg) mohahah (6). Men jag vann, bara så alla vet. det var jag som fick logga in först =). Emma lagade skiit god mat som vi käkade och när vi alla var mätta så ställer farbror pa fram en skål med chips o en med godis... mmm. Vi låg och kollade på film och hade det jätte mysigt.  Sedan så skulle alla iväg o planera och göra en massa saker inför kvällen.

Vi kom hem till farmor igen lagom till melodi festivalen och yeeah jag tycker oxå att FEL låt vann. den e ju cool på något sätt mer serriöst vadå opera? vad DEN där låten ska representera SVERIGE?? kom igen fan svenska folket vad tänker ni mer :O? Jag vlev iallafall jätte irriterad när hon vann så jag gick och började fixa irodning mig för jag och sandra skulle ut igen. =) (som sagt bilder kommer upp sen, i detta inlägg med)

Farbror Pa, Jag & Emma o hennes mage =)

Farbror Saihou är så duktig på det där med städning, o vi ska inte snacka om ahns matlagning, muuums =)

Någ(ra)on deckade efter maten, mitt i filmen :P


Kommentarer
Postat av: Emma

Sötis, jag tycker också att fel låt vann den var bara fööööör dålig....

2009-03-17 @ 11:59:33
Postat av: africana

Du borde inte använda dig av ordet mulatt, det är ett rastiskt ord and it was used by the slave master to enslave and divide our people when they were sold at the markets.

Det är bättre om du säger mixed eller något annat men snälla undvik mulatt



alla svenska säger det hela tiden utan att veta historien och inneböden, alla vita svenska tjejer vill ha brown babies



kom igen, du borde veta bättre,

2009-03-17 @ 22:03:47
URL: http://nej
Postat av: Binta

Jag vet vad det betyder men allvarligt5 så tycker jag faktiskt att det är helt okej. Det är ett ord som ingen tyckte om förut men som numera har en possetiv betydelse, jag känner faktiskt ingen som har tyckt att det ordet är störande överhuvudtaget. och om vi ska gå tillbaka till vad alla ord betyder egentligen så kan vi ju börja med horunge som inte alls har samma betydelse idag som när det "uppfanns". säger du horunge idag så menar du i princip att personens mamma är hora. fast från början betydde det bara "oäkting" då ens mamma fick barn utan att vara gift med ens pappa!!

2009-03-19 @ 13:08:02
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0