Road trip Gone bad!!!!

Villken kväll/natt jag har haft, det är så mycket som har hänt, mycket kännslor hoppas bara att jag får ner allt med kännsla i bloggen så att ni också kan förstå vad jag har varit med om från "morgon" till kväll och vidare till natt.
Jag sov hemma hos min kusin Mathilde vi vaknade gjorde oss iordning mötte Selam och Malika o efter det så åkte vi hem till mig på andra sidan stan och chillade. Vi satt och käka skiit god mat som mamma hade gjort.

Våran älskade o kära vän Derias var på väg hem till mig, men eftersom att det var ett tag sendan hon var där så behövdes det en snabb vägbeskrivning. Nåja väl framme så käkade vi och satt och funderade på vad vi skulle hitta på, det fanns ju lite mer att välja på eftersom att derias har körkort så vi bestämde oss för att hämta bilen och glida, till o börja med förbi min lillasyster Isatou och hennes kompis gäng som befann sig på någon "fest" i salabacke.

Väl framme så fanns även min andra syster Jainaba på plats och deras vänner, ett gäng tjejer som hade det väldigt trevligt. Vi kom dit umgåcki och pratade lite, tog en cigg. Vi hade svårt att bestämma oss om vi skulle åka till Stockholm och "fest" eller vi skulle inte festa så mycket men umgås med folk som festar eller om vi skulle till Bowlaget där mathildes pojkvän befann sig med sina kompisar, disco bowlade och drack en massa. Vi började med att åka hem till Derias för hon hade glömt att stänga av datorn, jag blev sugen på att pröva hennes kurdiska kläder...gjorde det och jag såg ut som en tvätt äkta (någorlunda solad) kurd, yeah. det är mitt mål i livet, att se ut som en brun kurd! =)

Vi åkte till Bowlaget, Derias bowlade och Mathilde pussades lite massor med ragge sen så rörde vi oss därifrån, vi skulle åka hem till mig och hämta lite saker och sen vidare till Derias för att ha en sköön film kväll. Så vi åker och åker förbi polishuset och har det jätte trevligt i bilen TILLS vi precis åkt förbi rondellen utanför polishuset Där vi får sladd på  bilen i en svääng. Mathilde skreeeek : derias, derias, deriiiiiiiias  jag skrek: aaaaaaah mamma, mamma, vi kommer dö. derias sitter och håller hårt om ratten och försöker få kontroll på bilen.

Tro INTE att vi bara fick en liten sladd! nej, nej, nej vi fick en liten sladd och när hon försökte svänga tillbaka så åkte vi in mot räcket som delar av vägen ,då svänger hon åt andra hållet och bilden snurrar runt två varv. INTE ETT UTAN TVÅÅÅ. vi skriker o håller på å grinar, det var kaos...bokstavligen. Den fortsätter å sladdar och tillslut får hon kontroll och tvärstannar, hon låg bokstavligen på bromsen innan lixom. Jag trodde verkligen att vi skulle dö, vi kastades från sida till sida och vi var på det bästa stället...UTANFÖR POLISHUSET!!

Vi andas i en sekund innan vi upptäcker att vi stannat upp mitt i vägen och måste flytta oss så att vi inte hindrar trafiken. Vi kör iväg och vad händer DÅ?? jo självklart så kommer det en polisbil. Oh nej tänker jag, pallar ej med otrevliga poliser nu lixom, vi vill bara hem o sova. Derias tänker shiet shiet för hon har aldrig blivigt stoppad nu så hon har ingen aning lixom och hon har bara haft körkortet i ett halv år drygt. Vi åker och självklart så stannar dom oss.

Blås test, körkortskontroll och JÄVLIGT trevliga poliser som bara ville kolla vad som hade hänt och hur det gick och vi var tre chockade brudar som inte kunde hålla köft typ. hur som helst allt gick bra och dom sa att vi skulle köra lite mer försiktigt eftersom att det var så fruktansvärt halt ute nu och derias är  inte van vid att köra så mycket på snö. Vi tog det lugnt åkte hem till mamma, berättade om våra "nära- döden" upplevelser för mina systrar. Vi packade grejer och drog till Max o käkade sen åkte vi tillbaka till stan för att hämta upp Ragge.

Nu har vi anlänt till destination Derias med livet i behåll. Vi myser här alla 5. Mathilde, ragge, jag, Derias o katten. Vi ska kolla på film nu på deras tv världens absolut "minsta" tv....närå men den e skiit stor, för hennes mina lägenhet ;)
Imrogon ska vi upp tidigt vi ska åka till Stockholm o shoppa, sen ska jag till Odenplan där jag jobbar som danstränare så jag ska dansa i en timme med mina kära elever, tjejerna tittar väll på eller tar en bil tur i Stockholm. sen blir det väll käk å till att träffa B innan vi återvänder till Destination Uppsala.... yeaah det kan nog hända mycket roligt imorgon med, längtar!

Vi har även pratat en massa gaaaaaammmlaaaa minnen idag så jag bjuder på en gammal bild från dom gamla tiderna som bara är ett minne nu. (Mathilde, jag, hedie, derias,Bella på hörnet, Steffi, Thina & Nadja)


Nu ska jag sova, god natt!!
(dessutom så ska ni ha lite skäll, ni lovade att kommentera mera om jag la in fler bilder o uppdaterade oftare o jag har inte brytit min del av "avtalet" iallafall, så se till o kommentera mera)




Kommentarer
Postat av: miidia.blogg.se

"till o börja med förbi min lillasyster Isatou och hennes kompis gäng som befann sig på någon "fest" i salabacke."





"fest" HAHAHA



2009-02-22 @ 14:31:38
URL: http://miidia.blogg.se/
Postat av: A.J

Tjeena sötis!



Adda mig, måste snacka med dig=)



[email protected]

2009-02-22 @ 17:14:01
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHA! bintaa shiit vilken gammal bild? när fan vare där?

2009-02-22 @ 23:10:09
URL: http://heedie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0