Ett smaskigt inlägg..

Helloj gott folk, hur står det till?.
Vaknade för inte så längesen och gav min syster panik som ni kan läsa mer om HÄR i hennes blogg. ja du våran familj är allt bra knasig stackars jai hade en "helvetes" morgon som kommer så där en gång i månaden, allt det "omöjliga" händer lixom då, det är osm på film - ja lovar. Om man satte upp "dolda" kameror i vårat hus så skulle det bli sveriges stora grej och fler skulle följe alla knäppa händelser som händer dagligen hemma hos oss än att titta på bigbrother... haha.

Hur som helst, jag är skiit trött på mitt hår nu, asså ni fattar inte samma fucking grej varje dag. Duacha, föna håret, platta håret och sätt upp det i en bulle. Jag vill ha en drastisk förändring innom en snaaaar framtid ( då snackar jag inte några månader utan några veckor, max ). Jag har haft alla möjliga olika frisyrer och hårfärger rött,svart, rött & svart, blont, orange, ljusbrunt, mörkbrunt, affro, plattat, flätor, lös hår, dreads...aaa you name it!! Och nu ska jag alltså göra något nytt och eftersom att jag inte vet riktigt vad jag ska göra än så hade jag tänkt att be om er hjälp, vilken färg, vilken frisyr, långt, kort, mellan (min längd)..eller vad det nu skulle vara som ni tycker att jag passar i... kanske dreads igen? skulle slippa tänka : hår iallafall. aa jag vet inte det står still i mitt huvud, men kom gärna med förslag.

Här bjuder jag på några bilder från olika frisyrer jag har haft genom tiderna.. dom flesta bilderna är tagna innom 2 år så det är inte så stor förändring i ansiktet eller så, jag har licksom alltid sett likadan ut (nästan). Hoppas ni får en bra dag för min dag kommer att bli dunder =)


Tonarsdottern som liten med Dreads =)


Jag och mina systrar med flätade lockar =)


Tonårsdottern med en orange/guld/rödbrun färg, den var faktiskt ganska fin =)
Bilderna är från två olika färgningar den vänstra bilden är från 3-4 år tillbaka och den högra är fråån i våras


Binta med flätor, Lines rakt bak och på den högra bilden är hela mitt hår flätat, med ljusa slingor, haha=)

Också har man ju haft kort kort, det var för lite med än 2år sen och jag trivdes ganska bra i det =)

Långt hår med lugg..var inte riktigt min grej, såg ut som en hippie. men "kort" med lugg är däremot snyggt på mig, hittade ingen bra bild bara, mamam formaterar ju datan hela tiden så det försvinner bilder  - haha=)

Välsigt ljusa slingor, speciellt i "luggen" och lite mörkare, men endå ljust i bak =)
Det var faktiskt fint på mig, knas med utväxten bara..hatar sånt!!


på bilderna på sidorna så har jag flätat hår på ena sidan bara, och bilden i mitten har jag flätat på båda sidorna, det va snyggt faktiskt och ganska skönt, man hade lixom redan en frisyr när man vaknade, man släpp tänka på håret =)


 Tonårsdottern med super-duper lång hårförlägning och snelugg, den va nice faktiskt... lite jobbigt med så långt hår ibland (eftersom att jag alltid har det uppsatt i en bulle men när man fixade till det och plattade det såg det faktiskt snyggt ut , yeah me like =)


Bintan med svart hår, det gillade jag också men den vänstra bilden ser typ inte ut som mig själv tycker jag, men svart var fint mot min hy faktiskt...tycker jag iaf =)


hahahah aa du, dom här bilderna e knaaas. Den i mitten ser jag typ hög ut eller något och dom andra är hur fula som helst men det är dom enda bilderna jag har som inte var alltför gräsliga på mig själv när jag har Oplattat hår.
Den vänstra bilden är från reggaefestivalen för tr år sen snart 4. Mitten och höger bilderna är från Gambia förra året och jag hade inte med mig min plattong så det var enbart därför jag sprang omkring i oplattat hår.
aja this is once in a life time so enjoy!!



En jämn och ljus färg, inte så slingat med ljust som den förra utan den är guld/brun rakt igenom men jag krigade för att få den färgen... men tre hårfärger. Japp för det är ALLTID jag som gör allt själv med mitt hår *stolt* många kan ingenting och är helt beroende av en frisör. denna färg gillade jag också, men UTVÄXTEN är inteee nice =(
det här är en sån färg man har tills man maxat utväxten sen färgar man mört över allt. För att ha i 3st färger om man bara ska färga utväxten är INTE nice det heller!!


Och det är den hår "bullen" jag snackar om som jag har dag in och dag ut. Som jag har nu, hade igår och kommer att ha imorgon. Jag gillar den endå men jag måste hitta på något nytt med mitt hår så att jag inte vill sätta upp det i en bulle utan vill fixa en frisyr... jag ska bara säga till er där ute att lugg är uteslutet har haft det så många gånger nu och JA det är fint dom första dagarna men sen måste man ha 10 kilo hårspray eller 50st hårnålar för att få¨bort den där luggen och det är INTE nice!!


Nu har ni fått bilder som täcker en hel månad framöver...näääh jag skojja bara, ska sticka iväg nu och hämta ett par bebisar =) <3

Kommentarer
Postat av: H

Absolut snyggast med flätor på sidorna. Skitsnyggt var det! =)

2009-02-12 @ 14:51:49
Postat av: Angelica

Hej! Har du ingen bild med krulligt afro? Keep up the good work ;) Hälsningar Stockholm

2009-02-12 @ 16:37:18
Postat av: kochana

guldbrunt, rakt och långt

bild nr 4 och 11

2009-02-12 @ 16:42:54
URL: http://kochana.webblogg.se/
Postat av: j.j

fan va najs hår du har..typ som mitt fast ditt e mer afro i mitt lockigt.. vad använder du får produkter i håret? varför har du tagit bort rutan där uppe där man kunde fråga dig saker? kram

2009-02-12 @ 17:18:14
Postat av: giulia

jag tycker du ska ha dreads tror att du kommer va nice i det!

2009-02-12 @ 17:22:13
Postat av: Anonym

Jag tycker du passar bäst i svart hår .. Både kort och och långt är fint men långt pssar mycket mer enligt mig ;)

2009-02-12 @ 18:01:04
Postat av: Anonym

långt med lugg !

2009-02-12 @ 19:18:39
Postat av: Anonym

du ska antingen ha svart hår eller guldbrunt (högra bilden)! :)

2009-02-12 @ 19:32:14
Postat av: Anonym

2009-02-12 @ 19:42:04
Postat av: Mia

Jag tycker du ska prova på beyonces hårfärg asså satsa på riktigt ljust hår jag tror det hade passat dig jättefint =)

2009-02-12 @ 19:43:18
Postat av: Anonym

du liknar rihanna!

2009-02-12 @ 21:00:53
Postat av: supermom

Tycker att du var jättesnygg i det korta håret! Såg bodde tufft modernt och kvinnligt ut! Fast du är förstås fin i allt...

2009-02-12 @ 22:10:38
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: L

Jag tycker absolut att du ska köra på dreads! skulle säkert vara jättesnyggt på dig! :D

2009-02-12 @ 22:12:40
Postat av: sofia

du ska ha långt guldbrunt! fett sexiiiiigt uuh uhhhh

2009-02-12 @ 23:00:59
URL: http://comearound.blogg.se/
Postat av: hih

jag tycker du ska ha långt hår, svart med lugg du va riktigt snygg i lugg, de va annorlunda på dig och man kan ju göra mycket me luggen också faktist,

2009-02-12 @ 23:50:27
Postat av: Nadinn

Först vill jag inleda med att du är sjukt vacker i långt brunt hår med lugg. Jag läste dock att den frisyren är utesluten (bild 6). Jag skulle vilja se dig i en mer sofistikerad frisyr. Exempelvis svart page. Jag skulle vilja se dig i den här frisyren: ritchie030514178978.jpg" rel="nofollow">http://sannawiberg.blogg.se/images/2008/110205ritchie030514178978.jpg á la Nicole Richie. I svart eller guldbrunt. Du passar bäst i de färgerna.



2009-02-13 @ 00:04:24
Postat av: Sami

Du är jättefin mede flätor på sidorna. Svart medellångt/långt hår passar dig också skitbra! Du har rätt det verkligen lyfter fram din fina hudfärg. Ditt naturliga afro är btw mycket nice!

2009-02-13 @ 00:29:27
Postat av: tooototototo

Fan va snygg det var med långt hår och lugg!!!! Så tycker jag att du ska ha det

2009-02-13 @ 00:45:34
Postat av: Marion

Jag tycker absolut långt hår! Dock färgen är svårare, antingen guldbrunt eller mörkbrun :)

2009-02-13 @ 12:40:07
URL: http://composite.blogg.se/
Postat av: G

asså va fin du va i afro på bilden längst till vänster så jävla fin!!!!

2009-02-13 @ 17:13:53
Postat av: http://livetslara.blogg.se

Lugg och långt hår. + att svart passar parfekt till din hudfärg (Y) dunder var det :) !

2009-02-13 @ 21:19:14
URL: http://somomdetaldrigtarslut.blogg.se/
Postat av: Alin

Fett sööt du var som liten med dreads!!=D

2009-02-27 @ 15:30:28
URL: http://alinjamil.blogg.se/
Postat av: eli.

åh, första bilden är nog bland det sötaste jag har sett på länge !

2009-03-02 @ 23:30:27
URL: http://memorynotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0