löördag =)

I lördags så var det sjuukt fint väder som fler än jag förmodligen upptäckte.
Jag, Isa och Sandra åkte till sandsborg, hem till min morbror ante för att hälsa på honom, hans familj och mromor som var på besök. Det var hur trevlig som helst och vi satt ute i parken och jag lekte lite med min lilla kusin kornelia som är döpt efter mig dessutom. Hon e min prensessa :D. Jag var helatiden orolig för att hon skulle ramla eller skada sig när hon klätrade och kastade sig i lekborgen, men det gick bra =) och om jag ska vara helt ärlig så var inte kornelia den enda som tyckte det var roligt att leka.

Farmor hade gjort Olele (osäker på stavning?) till mormor som är en gambiansk maträtt med fiiisk typ asså skiiit god. jag som inte ens gillar fisk älskar olele, bara den inte är för stark. Mormor var så rolig när hon skulle ringa och tacka farmor för olelen för hennes uttala på olele va inte så nice direkt. Hon bah tack så mycket saptieu för Olilen - hahahah

Efter att vi hade varit och hälsat på familjen och släkten på mammas sida en stund så rörde vi oss tillbaka mot byn igen där jag och sandra skulle grilla med min farbror, kusiner o deras vänner. Muuuums säger jag bara, hur gott osm helst. men jobbigt med den tjocka röken som följde efter mig. Jag flyttade på mig hela tiden för jag pallade inte lukta rök. På kvällen så satt vi och chillade lite hemma hos farmor å ingen av oss pallade gå ut och clubba tyvärr så det blev film kväll och en massa mus på balkongen med cigg o te ;) :P hahaha också har vi lite pics ;)
Mormor & jag


Sandra och Isa

Morbror ante & lillasyster Isa

I love U- Kornelia aka. Lill Binta

hahahahhaha jag sa ju att kornelia inte va den enda som gillar å leka =)

kornelia & jag =)

Sen var det grill, potatissallad,sallad & bål på hög nivå Nehale & Sandra

Muuums =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0