Kvinnor är svaga??!!

Vi tjejer klagar för mycket på hur killar är, hur dom behandlar oss & att dom bara är skit.
Men igentligen så är det vi som låter oss bli behandlade på ett visst sätt.
Om en kille är otrogen & tjejen stannar kvar, vad är det då vi har bevisat? Inte fan är det att kärlek håller oavsett vad som händer & att du älskar honom jätte mycket. Det du förmedlar i tysthet är bara att det är okej & att du skulle ge honom en andra-tredje & fjärde chans! Om en kille slår en tjej tar vi oftast på oss skulden & säger något i stil med, Jag gjorde honom arg, för det jag (tjejen) sa är sådant man inte säger. Jag säger bara att det är BULLSHIT!! Ingen man, kille, pojke har någonsin rätt att lägga en hand på en kvinna, speciellt inte om han säger att han älskar henne. För du kommer att göra honom arg flera gånger, ska han få slå dig varje gång?
Jag blir jätte, jätte, JÄTTE ittiterad på sånna tjejer (självklar mer arg på killarna, men bloggen är om tjejerna nu) för dom klagar & klagar & klagar, men endå stannar dom kvar! va fan släpp kar-jävlen om han e så mycket skit & snacka inte bara om det & kan du inte släppa taget så är du svag & det är lika mycket ditt fel, för du fortsätter att sätta dig i en sådan sits! Vet ni hur många nära & kära jag har som sitter i liknande sitsar, Sorligt men sant!
Aja alla lever sina jävla liv som dom vill, men sluta klaga om man ändå inte gör något för att ändra situationen!

Men värst av allt är nog tjejer som berättar för sin kompis exempel att hennes kille puttade henne & han gjorde henne ledsen, sen säger tjej kompisen att hon tyckte det var fel & att han kanske borde be om ursäkt, då säger tjejen: aa fast jag puttade honom först men han är snäll igentligen han är den bästa och finaste killen.....
Yffft sluta ursäkta honom & lär dig ta kritik oxå, annars ska du inte öppna din mun!!!
Vi kvinnor är svaga - eller inte Vi, för jag är ej svag Ni kvinnor är svaga, va fan stå på er, peta killen!
image82

Kommentarer
Postat av: malin

Riktigt bra skrivet!

2008-05-12 @ 21:28:25
Postat av: Binta

Malin: tack så jätte mycket, hoppas bara att många tar till sig & kankse ser på det från en annan vinkel nu!

2008-05-13 @ 23:02:21
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Melinda

Arga Binta är i farten! Men visst ligger det något i det du säger.

2008-05-14 @ 00:56:04
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Binta

Jaa men jag blir jätte irriterad på tjejer som klagar men som inte gör något åt saken, vi låter alltid folk trycka ner oss, det ÄR vårat fel!

2008-05-14 @ 01:08:56
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

Nej, vissa kvinnor är svaga, många, samma gäller män. Jag är inte svag. Bra skrivet.

2008-05-14 @ 18:24:08
Postat av: Anonym

Folk behandlar en som man låter dom. Stå på er annars kommer någon annan göra det.

2008-05-14 @ 18:25:49
Postat av: Binta

Anonym: Ja exakt viss kvinnor, känner man igensig kan man ta åt sig, annars låtbli! japp fast det var kvinnor jag skrev om, och hur vi låter oss själva bli behandlade av mäb! tack :)
Anonym (vet ej om de e samma person) : Jätte bra sagt!!!:D

2008-05-14 @ 19:22:26
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja, det var samma person det ;D Tack

2008-05-14 @ 20:46:03
Postat av: Binta

Anonym: jaha okej vad bra ;) lugt!

2008-05-14 @ 20:50:12
URL: http://tonarsdotter.blogg.se
Postat av: Been there

Jag hoppas att du aldrig behöver uppleva det du pratar om. Dags att vakna upp och förstå, allt är inte så lätt. Dom börjar inte med att slå. Dom börjar med att smyga sig på dig, dom bryter ner dig bit för bit, utan att du ens märker det. Så när dom slår, är du ändå inte värd mer. Innan, var jag lika jävla kaxig, stark och stolt som du, men det räcker med en kärlek, så är det försvunnet...

2008-06-24 @ 11:55:51
Postat av: Binta

Mmm jo du kanske var lika star & kaxig som jag, men endå inte tillräckligt!

Första tecken på våld,otrohet osv... så gjorde jag slut för jag LÄT det aldrig gå så långt att jag bara skulle tycka synd om en själv!

2008-06-24 @ 13:01:36
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0