Ångest om Jobb & framtiden!

Snart tar jag studenten och har ingen aning om vad jag vill eller ska göra efteråt, asså hjälp mig någon.
Det finns så mycket jag vill, vill jobba med människor, vill åka utomlands och bo där ett tag, vill plugga vidare (men vet ej vad) men jag vill endå inte börja plugga direkt, är föör skoltrött, vill slappa, men kan inte för jag behöver pengar...jag har ju en hyra att betala, vill ha barn, men endå inte än.

Shiet jag vill vara 6 år igen när man visste exakt vad man skulle bli och jag skulle bli polis, jag vill fortfarande men skulle ALDRIG klara av det! jag menar om jag kom hem till en familj där vi fått larm om att en pappa misshandlar och våldtar sin 4 åriga dotter och jag såg honom så skulle jag ta fram pistolen och skjuta direkt eller misshandla honom med batongen och att det finns en chans att man gör så som polis skulle göra mig till en dålig polis, eller hur?! samtidigt som jag tycker det är rätt åt honom, men man måste sköta sitt jobb, även om knappt HÄLFTEN av dagens poliser gör det, jag dissar polisyrket hårt!

Nej jag får panik, har sökt lite jobb och alla kräver CV, va fan jag vet ju knappt vad ett cv är( jo jag vet men inte hur man gör ett) plus att jag är ganska blyg (när det gäller sådanna saker) så jag vågar inte bara fråga direkt hej vill du ge mig ett jobb över sommarn eller ge mig fast anställning för jag har inget liv och jag star snart studenten om 2 jävla veckor lixom, nej usch och blää för vuxenlivet, jaa jag dissar vuxenlivet med!

Jag ville gå en bartender kurs men då sa min kompis att man måste vara 20. shiet vad vuxen livet suger hårt!
Jag skulle kunna jobba med barn på dagis, barn är jag jätte bra på. har dessutom jobbat på ett dagis i två månader, heltid och har inga problem med att byta blöja. men alvarligt talat hur många dagis fröknar ser man som är 19 år? Morsorna skulle ju kolla snett på mig!

Nej jag måste hitta ett jobb, någon som vill ha mig??...hmm näääej trodde väll det! aja måste ta mig en funderare på vad jag vill göra, men jobb i sommar måste jag ha, det bara måste jag fixa, någon som har något tips? någon som söker personal? måste försörja mig! vad som helst FÖRUTOM telefon försäljning för efter 2 år så tröttnar man på sådant! puss o kram alla läsare!

Kommentarer
Postat av: raisa

tycker du?!
varför?!
:)

det är ÄKTA min humor.. ååh jag dör. det är bäst!

på tal om jobb:
- du måste inte alls vara 20 för att gå bartender kurs. min kompis gick på det efter studenten MEN det kan vara lite oseriöst plus att det är svårt att få jobb efter utan rätta kontakter
- du kan visst vara 19 år och dagisfröken. om du tycker det är kul, så ring runt. dagisen skriker efter sommarvikarier. många dagis har stängt i juli dock. eller anmäl dig till vikariepoolen.

Hayati? betyder?

Natti natti! ;P

2008-05-21 @ 23:23:46
URL: http://raisas.blogg.se
Postat av: Danni

Det är jättemånga som är 19 år och dagisfröknar! Det brukar vara rätt lätt att få vikariat i alla fall, de vill ju helst att man ska vara utbildad, men det behövs alltid folk och är man bra så får man oftast stanna. Min pojkväns syrra började jobba på dagis när hon gick ut gymnasiet och slutade när hon var 24, då hade hon fått fast jobb och allt. Det fixar sig efter studenten, även om du kommer ha månag stunder av framtidspanik...det jag har lärt mig på de två år som gått efter studenten är att det alltid ordnar sig. Hur krånglig en situation än verkar så fixar det sig.

2008-05-22 @ 00:16:58
URL: http://procedomani.wordpress.com
Postat av: Tonårsmorsa

För det första: vad får dig att tycka att du skulle vara en dålig polis om du misshandlar någon med batongen eller skjuter en misstänkt?(OBS! Ironi!)

Vaddå föräldrarna skulle kolla snett på en 19-årig dagisfröken? Jag väntade mitt barn 2 vid den åldern och då tittade dagisfröknarna snett på mig och inte tvärt om!

För övrigt så tror jag du skulle passa bra som servitris, så försök få något restaurang-jobb och jobba dig framåt! Love! (L)

2008-05-22 @ 20:36:53
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Anonym

HAHAHAH fatou du knäcker bara :)

2008-05-22 @ 23:33:54
URL: http://mathii

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0