Uppsala reggae Festival Dag3

Sorry för den totalt värdelösa uppdateringen. Men ni får faktiskt klaga på min mamma, eftersom det är hon som ALLTID sitter vid datan och som vägrar lämna ifrån sig den till någon annan (ganska själviskt, ah jag vet. men jag är van)

Hursom helst äntligen (efter mer än en vecka) så är vi inne på berättelsen om dag 3 på urf. Förlåt om jag inte skiver så nogrant, långt och detaljerat. men som ni kommer att kunna se nät jag publicerar inlägget så är klockan väldigt mycket och mamma har precis lämnat ifrån sig datan. Jag är jätte trött men om jag ska bli klar med festivalen 2008 så får man ju sitta uppe hela natten. Hoppas att det blir en hyfsat bra läsning hur som helst.

Jag vaknade ganska sent så det blev inge förfest för min del. Inge alkohol över huvudtaget eftersom att man missar en hel del då. Jag var helt hypad när jag vaknade eftersom att min allra största idol skulle komma till festivalen ikväll och många andra sjukt grymma & beundransvärda artister som jag sett förut och som jag inte sett. Jag skyndade mig att klä på mig, det blev inge frukost idag heller eftersom att jag var så otroligt stressad. Jag åker in till stan, möter Linda el soudi och Selam so m gick och åt glass fast det regnade och var ganska kallt. När vi gått den oändligt låånga vägen, igenom hela stadsparken och förbi studenternas ip så var vi äntligen framme och det var superman med.

Yess!! tänkte jag när jag såg den RIKTIGA svarta superman med dreads, åh jag blir alltid så glad av honom, kan gå omkring och små le i timmar efter att ha sett honom vinga på linan ovanför ån i några minuter, men förra året var han roligare, då skojade han och gjorde lite "superman" rörelser ( om ni fattar vad jag menar) helatiden. Men åh av honom blir jag så glad så glad när jag ser han. Direkt när vi kom in på festival området så var Alborosie igång och hade redan börjat spela. På slutet blev det "kingston town" - Daunderii.. och jag har filmat det, lägger in det lite senare i bloggen ;)
Det vill säga om Youtube vill fungera som det ska och ladda upp videon det här året och inte nästa.

Efter Albo så bar det av mot öltältet där alla tjejerna satt å drack, snackade och hade det allmänt trevligt. Efter en liten stund så skulle vi gå och kolla på stg-k & Dani m som skulle uppträda på lilla scenen i tältet. Daniel som han heter på riktigt är en barndomskompis till mig so jag kännt den största delen av mitt liv, en trevlig,as snäll latino pojke som brinner för sin musik. När vi var lite...pyttelite yngre så körde han bara hip hop & rappade, det lät ganska bra. Men nu när han kör reggae så låter det dunder, han var så fruktansvärt duktig på festivalen och har utvecklats och lärt sig så mycket under dom åren han sysslat med musik, han kan gå långt och jag önskar honom lycka till =)

Sedan så var det dags att SPRINGA till den stora scenen och jag menar verkligen bokstavligen att springa för den oemotståndliga och otroligt vackra (vill se ut som henne) Irie Love skulle sjunga, alltså hennes röst skulle man ju kunna döda för, helt klart bäst. Och hon är så otroligt, naturligt vacker, förstår inte att man kan se så fruktansvärt bra ut (okej jag ÄR aviis, men det borde vem som helst vara) asså alla är fula i jämförelse mot henne punkt slut!. Hon sjöng inte många låtar alls, förväntade och trodde hon skulle uppträda mer men så vart det inte.

Efter Irie Love så var det Morgan Heritages tur att ta plats på scenen. Och do gjorde ett så fruktansvärt bra jobb. Jag beundrar morgan heritage så mycket och respekterarverkligen deras musik och låttexter. Dom verkar så oerhört starka och alltid ler och är glada med varandra och jag bara Ääälskar att dom alla är syskon med varandra, åh jag blir avundsjuk vill göra så med mina syskon med (men dom är tråkiga och skulle aldrig vilja) plus att jag endå inte kan sjunga *snyft* =/ Men men jag älskart dom är helt fantastiska och systern verkar så otroligt stark och så är hon ju välldigt vacker, det går inte att undvika. Kraftig och så fruktansvärt vacker. I love it. Självklart så spelade jag in när dom sjöng -"Tell me how come" , gammal men så otroligt bra låt, det går inte att komma ifrån hur bra den verkligen är :)
Lite släng pussar fick man ochså från bandet, och jag vart lika glad varje gång :)

Efter Morgan Heritage så var det Beenie mans tur att uppträda och visa vad han går för. Och Jaa-a han gick för långt ;)
Nej men alvarligt jag trodde jag skulle kissa på mig så bra som han var och så duktig som han var, Dock lite ledsamt att han inte körde "våran Zumbas" låt, Chacka Dance, för den ÄR bäst. Jag älskar honom, tro mig jag gör verkligen det. Ska flytta hem till honom i Jamaica, jag skiter i. Han ska adoptera mig och Selam, som han själv sa att han kunde om vi flyttade till jamaica med honom =) Efter beenie man så var det en massa festande i båda tälten och en massa dans blev det. Lite för mycket äckel poliser var det ju självklart men annars så var det BÄST!

Klockan 3 samlades alla i stora tältet där Yared, hans familj och alla andra som jobbat jätte hårt för att få en lyckad festival samlades uppe på scenen för att "tacka av alla och all publik". Efter det så rörde sig dom flesta av tjejerna sig hemmåt men inte jag selam,Adiam,Nicole,Ellelta och derya. Vi hade det as trevligt och började gå hela den långa stadsparks vägen. Derya skulle åka hem men vi andra började traska mot Beeniemans hotell, där han befann sig.
Hotell personalen var det otrevligaste och jobbigaste jag någonisn mött, speciellt en tjej - haha

Men hur som helst så chillade jag, Selam, Nicole & Diana en kompis storasyster med Beenieman inne på hans hotell rum. I LOVE fuking IT<3 Han är bäst jag älskar älskar älskar honom. Han var så klockren och så otroligt skönt att kunna få sitta,prata och chilla på ett hotell med ens allra största idol. Där satt jag och bara stirrade honom i ögonen för att hålla mig något från tårar iallafall. Jag, Nicole & Selam kunde inte hålla oss från fnitter vi satt och skrattade precis helatiden. Vi satt och pratade med Beenie man som att det var en av våra kompisar, och på slutet så känndes han helt klart som en kompis. Han sa att han skulle komma till urf nästa år med (men man vet ju aldrig) och att vi skulle ses då igen, dunder om det blir så =) Det som var lite extra kul var ju att han kände igen mig och Selam från publiken mig kankse inte var så svår att missa efter alla släng pussar vi gav varandra, men endå.

Selam frågade honom om han kände igen henne från publiken Ja svarade han och berättade vart hon stod. Sedan frågade jag om han kände igen mig jag stod ju precis brevid selam och det sa han med, han sa -"yess you were on here right side" och han minns även alla släng pussar jag gjorde till honom och den enda slängpussen han delade ut från scenen var ju självklart till mig =) (ah jag är stolt, vad?! =) ) Vi har spelat in en film från hotell rummet när han säger hur han känner igen mig och selam, vet inte om man hör så bra men ni får väll koncentrera er och en video när han sjunger Queen Ifricas låt och berättar att från början tyckte han inte om henne för att hon var typ "stroppig" men att han ÄLSKAR henne nu precis som vi gör =)

Vi satt uppe hela natten och pratade musik och artister. jag frågade om han kände Don Carlos alltså om dom var vänner och han sa : Ja skämtar du?, Don carlos är som min pappa jag har kännt honom sedan jag var riktigt liten. Det var så roligt att Beenie mans favorit artister var mina och selams favorit artister fast han räknade inte upp sig själv förståss.
Selam Berättade sedan för honom att jag vann Swedish National Dancehall Queen 2008 han kollade lite förvånad på mig och frågade om det var sant och jag svarade: yess Och att det var tackvare bland annat hans musik som jag ens ville börja dansa dancehall. Då såg han lite stolt ut och sa -"keep up the good work". Och efter det sa han:
"Im the Dancehall king and you are the Dancehall Queen" och så var min Beenieman historia slut. -hahah kram på er!

Dagens outfit

Black superman

alborosie

Alborosie

Selam,Nicole,Malika & Sanna

Khaled,Rano & ali

Loam,Mathilde & Nicole

Rebecca & åsa

Reggaevatten =)

Bella & Jag i tältet Och Irie Love på scenen

Ansa, Sofia & becca

kusin Mohammed & Jag

Dans i tältet =)

Dans i tältet - steffi ser helt lost ut hahah

Morgan heritage

Morgan Hritage

Beenie man på scenen :)

Jag Beenie man, Nicole & Selam

Jag & beenie man =)

Kommer att länka till fler bilder senare =)






Alborosie på scenen - kingston town :)


Morgan Heritage - Tell me how come



Beenieman på hotellet som säger att han känner igen mig och selam :)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: becca!

fan va grymt han kom ihåg er han ba aaa ni va där framme hahhahaa du är helt glad du ba ohmajjgottt

2008-08-19 @ 10:05:40
URL: http://rebeccasmilevski.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: eller hur, den bilden är underbar :) älskar den

2008-08-21 @ 07:40:29
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Marja

Ja, uppåt it is :D

2008-08-21 @ 08:09:14
URL: http://marjaskrypin.blogg.se/
Postat av: Tonårsmorsa

Du hackar på mig du, men du är inte en så dålig kålsupare själv du! ;-)

2008-08-21 @ 13:02:51
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Johanna

Här är halsbandet:



http://framtidstankar.blogg.se/2008/april/rosetthalsband.html

2008-08-21 @ 22:25:22
URL: http://framtidstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar;



Hahahah biinta dåå.. jag var ba tvungen liksoom..Tack tack, din blogg är också grym.. by the way jag öppnar UF företag snart, ska inte säga än vad det handlar om, men namnet säger allt UF rasta. :P

2008-08-21 @ 22:33:34
URL: http://fatmamadeleinemassry.blogg.se/
Postat av: Tessi

vilken tur du har..

men "snart" är de över för mig också

2008-08-22 @ 13:45:08
URL: http://tessiilie.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit, ösnka jag med kunde träffa beenie! måste bara fråga en sak, vart kommer du ifrån? vilken blandning är du? :)

2008-08-29 @ 18:01:45
Postat av: binta

Anonym: jag är från Gambia och sverige =)

2008-08-30 @ 14:52:52
URL: http://tonarsdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej okej :) veeery nice then! måste bara säga grattis (tusen år efter) till dancehall queen segern. fett grymt! :)

2008-08-30 @ 16:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0